افزایش تنش‌ها در کابینه نتانیاهو !

کدخبر: ۶۰۷۰۸۳
اقتصادنیوز :منابع رسانه‌ای از وجود اختلافات میان اعضای کابینه اسرائیل برسر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه پرده برداشتند.
افزایش تنش‌ها در کابینه نتانیاهو !

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه دوشنبه گفت که کابینه وی از کمک‌های بشردوستانه برای دستیابی به اهداف جنگی استفاده می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه هیچ کمکی نمی‌کند، گفت که این کمک‌ها توسط طرف‌های بین‌المللی ارائه می‌شود.

جنگ غزه؛ اردوغان دلال صلح یا آتش افروز

نتانیاهو تاکید کرد: این غذاها و داروها قبل از ورود به نوار غزه مستقیماً توسط مقامات امنیتی اسرائیل بازرسی شده و مورد نظارت قرار می‌گیرند.

در این گزارش آمده است که اعضای کابینه نتانیاهو شب گذشته درباره گسترش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت‌وگو کردند و در جریان این گفت‌وگوها میان تعدادی از وزرا از جمله «ران درمر»، وزیر امور استراتژیک، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و «یفعات شاشا بیتون» که به تازگی از ائتلاف موسوم به «اردوگاه رسمی» به رهبری بنی گانتس به کابینه ملحق شده است، مشاجره در گرفت.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد، وزیر امور استراتژیک کابینه نتانیاهو در این نشست تاکید کرد: «از روز اول گفتیم که کمک‌های بشردوستانه به عنوان بخشی از استراتژی جنگ برای به دست آوردن زمان و مشروعیت بین‌المللی ضروری است.» این اظهارات اعتراض شاشا بیتون را به همراه داشت و وی گفت که این اظهارات درمر بیانگر شکست تبلیغات رژیم صهیونیستی در بسیج افکار عمومی بین‌المللی در راستای حمایت از تل‌آویو است.

این شبکه به نقل از ششا بیتون نوشت: «اگر از روز اول در سطح تبلیغات با همین قاطعیت مبارزه می‌کردید، به ما زمان و مشروعیت در جهان می‌داد و از آنجایی که دنیا از ما می‌خواهد کمک‌ها را گسترش دهیم، این بدان معناست که تلاش‌های تبلیغاتی اسرائیل موفق نبوده است.»

وی همچنین اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را «خط قرمز» اعلام کرد.

در همین حال، ایتامار بن گویر نیز به افزایش کمک‌ها به نوار غزه اعتراض کرد و گفت: ما با ارسال دو کامیون کمک آغاز کردیم اما کمک‌ها به این مقدار ختم نشد.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی درحالی امروز (سه‌شنبه) وارد بیست و پنحمین روز شده است که رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می‌دهد و در اقدامی غیر انسانی و با محاصره شدید مانع از ورود کمک‌های کافی بشردوستانه به این باریکه می‌شود و تنها چند کامیون از این کمک‌ها طی یک هفته گذشته اجازه ورود به را دریافت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید