گزارشی از داده‌های هولناک یک بیمارستان‌ در غزه

کدخبر: ۶۰۷۰۸۹
اقتصادنیوز:خبرگزاری فرانسه در گزارشی بر اساس داده‌های هولناک یکی از بیمارستان‌های غزه از آمار شهدا و فوتی‌ها، به ابعاد مشکلاتی که ساکنان نوار غزه با آنها مواجه هستند، پرداخت.
گزارشی از داده‌های هولناک یک بیمارستان‌ در غزه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارش خود آورد، پزشک قانونی سردخانه بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه، برای ثبت آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، پس از بررسی اجسادی که به بیمارستان منتقل می‌شوند، عکسی از آنها تهیه کرده و نام و مکانی را که اجساد پیدا شدند، یادداشت می‌کند.

انتقاد جمهوری اسلامی از رای مثبت ایران به قطعنامه سازمان ملل در باره جنگ غزه!

در همین رابطه ناهض ابو طعیمه، مدیر این بیمارستان در حالی که روی کامپیوتر شخصی خود برنامه‌ای برای ثبت اسامی شهدا و فوتی‌ها به صورت جداگانه را نشان می‌دهد، می‌گوید: در فاصله بامداد تا ظهر ۱۷ شهید و پنج مورد جسد که به مرگ طبیعی فوت شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند، پزشک قانونی بیمارستان شرح حال کاملی از آنها نوشته، آن را مهر و امضا کرده و برای بخش خدمات بیماران ارسال می‌کند تا آنها این اطلاعات را در پرونده‌ای الکترونیک متصل به وزارت بهداشت وارد می‌کند. موارد مرگ طبیعی به سردخانه منتقل نمی‌شوند مگر اینکه تردیدی در مورد نحوه مرگ آنها وجود داشته باشد. اما بخشی از قربانیان حملات قابل شناسایی نبوده و به عنوان «ناشناس» ثبت می‌شوند تا اینکه یکی از بستگانشان آنها را شناسایی کنند و در ادامه اطلاعات آنها به‌روزرسانی شود.

در همین رابطه رزق ابو روک، ۲۴ ساله از امدادگران جمعیت هلال احمر فلسطین اظهار کرد: از زمان آغاز جنگ انتقال کشته‌ها و زخمی‌ها به بیمارستان ناصر به یک کار روتین برایم تبدیل شده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت، قطعا ابو روک برای اتفاق هولناکی که ۲۲ اکتبر برایش رخ داد، آماده نبود، به او اطلاع دادند که یک کافی‌شاپ در خیابان جلال در خان‌یونس هدف حمله دشمن قرار گرفته، او با آمبولانس سریعا خود را به محل حادثه رساند و در آنجا متوجه شد که پدر ۴۸ ساله‌اش همراه با تعداد دیگری از اعضای خانواده‌اش که به این محل پناه برده بودند، شهید شدند.

وزارت بهداشت غزه ۲۶ اکتبر یک فهرست از اسامی نزدیک به ۷۰۰۰ فلسطینی را که از زمان آغاز جنگ تا این تناریخ کشته شدند، منتشر کرد اما از آن زمان تعداد کشته‌ها به بیش از ۸۳۰۰ تن رسیده و بیشتر آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حالی وارد بیست و پنجمین روز خود شده که فاجعه انسانی موجود در این منطقه رو به تشدید است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید