یورش ارتش اسرائیل به جنین/ استقرار نیروهای کمکی با بولدوزر در منطقه

کدخبر: ۶۰۷۲۴۴
گروهی از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل به شهر جنین یورش بردند.
یورش ارتش اسرائیل به جنین/  استقرار نیروهای کمکی با بولدوزر در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  این حمله در شرایطی صورت گرفته که همزمان تظاهرات گسترده ساکنان جنین در حمایت از مقاومت و غزه برگزار شده است. منابع محلی هم از درگیری مسلحانه شدید مبارزان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به شهر جنین خبر دادند.

یورش به جنین در وضعیتی صورت گرفته که الجزیره اعلام کرد که جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو هم اکنون در مقر وزارت جنگ این رژیم در تل آویو در حال برگزاری است. روزنامه نگار اهل جنین، محمد حمدان هم از جنین اعلام کرد که نیروهای کمکی برای نیروهای اشغالگر با پشتیبانی بولدوزرهای نظامی در جنین مستقر شده‌اند. محمد حمدان افزود که رزمندگان مقاومت با هجوم نیروهای اشغالگر به جنین مقابله می‌کنند و هر از چند گاهی صدای درگیری به گوش می‌رسد.

خبرنگار المیادین در رام الله هم از جنین گزارش داده است که نیروهای اشغالگر عطا ابورمیله، دبیر جنبش فتح را در جنین دستگیر کردند. ساعاتی پیش از این نیز، خبرنگار المیادین در کرانه باختری گزارش داده بود که نیروهای اشغالگر به محله جبریات در جنین یورش بردند و مقاومت به مقابله و درگیری با آن پرداخت.

روز گذشته نیز اشغالگران صهیونیست مانند روزهای قبلی به این اردوگاه حمله کرده و با فلسطینی‌های ساکن آن درگیر شدند. بولدوزرهای رژیم صهیونیستی به این حد اکتفا نکرده و دیوار خارجی بیمارستان جنین را تخریب کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ورودی معروف اردوگاه جنین را تخریب و ویران کرد. جنگنده‌های ارتش این رژیم یک منطقه در اردوگاه جنین را نیز بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت در این اردوگاه در جریان است و بمب‌های این نیروها در نزدیکی تجهیزات نظامیان صهیونیست منفجر می‌شود. گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که نیروهای فلسطینی با شلیک گلوله و پرتاب نارنجک، نظامیان صهیونیست را در جنین هدف قرار دادند.

همچنین گزارش شده که جوان فلسطینی دیگری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهر و اردوگاه جنین به شهادت رسیده است. گزارش‌های رسانه‌ای از قطع جریان برق در مناطق مختلف شهر و اردوگاه جنین در اثر حملات اشغالگران صهیونیست به مولدهای برق حکایت دارند.

دیروز همچنین، ارتش رژیم صهیونیستی پس از یورش چند ساعته به شهر جنین که طی آن چهار فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ نفر دیگر زخمی شدند، از این شهر عقب‌نشینی کرد. صهیونیست‌ها در جریان یورش به جنین ویرانگری زیادی در بعضی محله‌ها ایجاد کرده و ضمن وارد کردن خسارت به زیرساخت‌های این شهر از جمله ورودی شرقی شهر، یک میدان را هم به طور کامل تخریب کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید