بولیوی در کنار غزه ایستاد/ قطع کامل روابط دیپلماتیک این کشور با اسرائیل

کدخبر: ۶۰۷۲۵۰
دولت بولیوی نیز پس از کلمبیا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کرد.
بولیوی در کنار غزه ایستاد/ قطع کامل روابط دیپلماتیک این کشور با اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  این کار پس از حمله خونبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در نوار غزه صورت می گیرد. پیش از بولیوی، کلمبیا نیز روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرد.

گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا جمعه شب نیز به قطع برق و اینترنت غزه توسط اسرائیل واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. وی گفت: با قطع کامل انرژی و اینترنت، کشتار دسته جمعی در غزه فوران می‌کند، صدها هواپیما [غزه] را بمباران می‌کنند، همزمان نیز هزاران نظامی اسرائیلی وارد غزه می‌شوند، انسانیت در مقابل کشتار دسته جمعی قرار دارد.

پترو پیشتر و با آغاز حملات رژیم صهیونیستی در ۱۵ مهرماه علیه غزه، حمایت خود را در مناسبت‌های مختلف از مردم فلسطین اعلام کرده است. او  ۲۸ مهرماه و چند روز پس از چند روز از قطع روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بزودی سفارت کشورش در رام الله افتتاح می شود. وی افزود که کمک‌های انسان دوستانه را نیز برای نوار غزه خواهد فرستاد تا پس از بازگشایی گذرگاه رفح به داخل غزه منتقل شود.

وی  پیشتر نیز با انتقاد از «عادت» رژیم صهیونیستی به بمباران کودکان اعلام کرد: مردم فلسطین یکی از بدترین بی‌عدالتی‌ها در جهان معاصر را تجربه می‌کنند و اسرائیل باید سیاست اشغالگری را کنار بگذارد.

پترو با انتشار تصویری از کودکان شهید فلسطینی نوشت: این عکس‌ها مربوط به کودکان فلسطینی است که توسط اشغالگران سرزمینشان به قتل رسیده‌اند. تنها راه خوابیدن کودکان اسرائیلی در شرایط آرامش این است که کودکان فلسطینی در آرامش بخوابند. جنگ هرگز این امر را محقق نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال جنگ قضیه فلسطین اعلام کرد: [کشورهای غربی] به همان دلایلی که از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین دفاع می‌کنند، باید از فلسطین هم دفاع کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید