درخواست انتقال مجروحان غزه از گذرگاه رفح/ جست‌وجوی مفقودان جنایت جبالیا ادامه دارد

کدخبر: ۶۰۷۲۶۹
رئیس بیمارستان اندونزی غزه درخواست کرد گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان باز شود.
درخواست انتقال مجروحان غزه از گذرگاه رفح/ جست‌وجوی مفقودان جنایت جبالیا ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  این مسؤول بیمارستان اندونزی شهر غزه افزود: تأکید ما این است که باید کمک‌ها و تجهیزات پزشکی و دارو به بیمارستان برسد. رئیس بیمارستان اندونزی شهر غزه همچنین درخصوص جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا گفت که تعداد اولیه شهدا و مجروحان در حمله صهیونیست ۴۰۰ تن تخمین زده شده است.

وی همچنین گفت که ما همچنان درحال جستجوی مفقودان این جنایت هستیم و عملیات بیرون کشیدن اجساد از زیر آوارها در جبالیا ادامه دارد. رئیس بیمارستان اندونزی شهر غزه همچنین هشدار داد که تمام شدن سوخت موجب فاجعه عظیم انسانی خواهد شد.

یک مقام بهداشتی فلسطینی سه‌شنبه شب گزارش داد که مصر قرار است که یک بیمارستان صحرایی برای پذیرش مجروحان فلسطینی ایجاد کند. وی افزود: قرار است که این بیمارستان میدانی در شهر "الشیخ زوید" مصر در ۱۵ کیلومتری رفح ایجاد شود.

براساس این گزارش ، ۸۱ مجروح که شرایط جسمانی آنها وخیم است، برای درمان امروز چهارشنبه غزه را ترک خواهند کرد. پیشتر نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی اعلام کرد: مصر آمادگی خود را برای پذیرش مجروحان فلسطینی اعلام کرده است.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه نیز سه شنبه شب اعلام کرد که به دنبال بمباران وحشیانه یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، صدها فلسطینی شهید و زخمی شدند. القدره در این باره گفت: زخمی‌های این حمله وحشیانه به بیمارستان اندونزی منتقل شده‌اند و صدها تن نیز همچنان زیر آوار برج‌هایی هستند که توسط هواپیماهای رژیم اشغالگر بمباران شدند.

وی افزود: به دنبال کشتار اخیر در اردوگاه جبالیا، شرایط در بیمارستان اندونزی کاملا فاجعه آمیز است و ممکن است شمار قربانیان این جنایت، به میزان قربانیان حمله به بیمارستان المعمدانی افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید