میانجی‌گری قطر و خروج اولین گروه از فلسطینی‌های دو تابعیتی از غزه

کدخبر: ۶۰۷۳۳۱
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اولین فلسطینی‌های دوتابعیتی غزه را از طریق گذرگاه رفح به مقصد مصر ترک کردند. این بعد از آن بود که منابع اعلام کردند که قطر در توافقی میان مصر، حماس و اسرائیل با هماهنگی آمریکا برای بازگشایی گذرگاه رفح به میانجیگری پرداخت.
 میانجی‌گری قطر و خروج اولین گروه از فلسطینی‌های دو تابعیتی از غزه

به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، منبعی به خبرگزاری رویترز گفت: ۵۰۰ دارنده گذرنامه خارجی امروز اجازه خروج از غزه را خواهند داشت که با میانجیگری قطر و مصر انجام شد. این توافق به دارندگان ویزاهای خارجی و برخی غیرنظامیان مجروح که جراحت‌های شدیدی دارند، اجازه خروج از غزه را می‌دهد.

استعفای مقام ارشد سازمان ملل در اعتراض به ناکامی در جنگ غزه

این منبع اعلام کرد: این توافق درباره مسائل دیگری مثل آزادی اسرا یا آتش‌بس انسانی نیست.

در این راستا مسؤولان مصری آمادگی خود را برای استقبال از تعدادی از فلسطینی‌های دارای جراحات سنگین و افراد دوتابعیتی از گذرگاه رفح اعلام کردند.

برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفتند که مقامات مصری اعلام آمادگی کردند که امروز چهارشنبه میزبان تعدادی از فلسطینی‌های زخمی و افراد دارای تابعیت خارجی باشند که از گذرگاه زمینی رفح به این کشور منتقل می‌شوند.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۸۵۰۰ تن شهید و بیش از ۲۱ هزار تن نیز زخمی شدند.

هفتم اکتبر، حماس یک حمله غیرمنتظره در مقیاس وسیع به اراضی اشغالی از نوار غزه انجام داد. در پاسخ، رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد و نوار غزه را که محل زندگی بیش از دو میلیون نفر است، تحت محاصره شدید قرار داد. از آن زمان تنها تعداد اندکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه توانستند وارد این منطقه شوند و بمباران‌ها ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید