اسماعیل هنیه روز شکست اسرائیل را اعلام کرد

کدخبر: ۶۰۷۳۹۶
اقتصادنیوز: رییس حماس در سخنانی اعلام کرد که دشمن در روز ۷ اکتبر و در نفوذ زمینی خود به غزه شکست خورده و نتانیاهو حاضر است برای نجات خود به همگان آسیب بزند.
اسماعیل هنیه روز شکست اسرائیل را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی نبرد غزه را سرنوشت‌ساز دانست.

هنیه گفت: ملت و مبارزان ما با شایستگی و اقتدار در حال جنگ هستند. نبرد غزه نبردی سرنوشت‌ساز میان باورمندان به هم‌زیستی و صلح و نازی‌هاست.

شکایت هنیه از سکوت کشورهای عربی و اسلامی/ کی خون شما به جوش می‌آید؟

ما مقاومت افسانه‌ای ملتمان با وجود جنایات مداوم دشمن را بزرگ می‌داریم. مقاومت ملت ما نقشه‌های دشمن برای یک نکبت (کوچاندن اجباری فلسطینیان) جدید را به شکست کشاند. گردان‌های قسام با شجاعتی ستودنی در برابر اشغالگران می‌ایستند. به دشمنانمان می‌گویم که شما در ۷ اکتبر و نفوذ زمینی متزلزلتان شکست خوردید.

قدردانی هنیه از روسیه و چین

وی افزود: بارها به طرف‌های بین‌المللی اعلام کردیم که تداوم تعرض‌های نتانیاهو به مسجدالاقصی و اقدامات کابینه وی بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما نسبت به اینکه نتانیاهو آماده است برای نجات خود تر و خشک را بسوزاند هشدار می‌دهیم.

هنیه گفت: حماس یک طرح فراگیر ارائه کرده که با آتش‌بس آغاز می‌شود و بر اساس آن گذرگاه‌ها باز می‌شوند و توافق تبادل اسرا انجام می‌گیرد. کابینه‌های اسرائیل یکی پس از دیگری در تحقق وعده‌های خود شکست خوردند. اشغالگران هزینه زیادی را برای اینکه اشتباه خود را بفهمند می‌پردازند و از جمله این هزینه‌ها کشته شدن برخی از اسرای آنان نزد ماست.

هنیه ادامه داد: از حامیان اسرائیل و در رأس آنها آمریکا می‌خواهیم که از جلوگیری از عملی‌شدن خواسته جامعه بین‌الملل در رابطه با آتش بس دست بردارند. تا زمانی که ملت ما به حقوق خود در زمینه آزادی، ثبات و بازگشت به کشور خود دست پیدا نکنند، منطقه و نقاط خارج از آن نیز روی امنیت و ثبات را نخواهد دید. به تمامی جبهه‌های مقاومت در لبنان، عراق، یمن و سوریه به دلیل مواضع پیش‌روی آنان و مبارزه مشروع ایشان درود می‌فرستم.

وی در ادامه افزود: لزوم توقف جنایات اسرائیل را به میانجی‌گران اعلام کردیم. تاکید می‌کنیم که گذرگاه رفح به عنوان یک گذرگاه تماماً مصری- فلسطینی باید به صورت مداوم و بدون توقف در هر دو سو مشغول فعالیت باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید