فوری/ حماس: آتش بس در کار نیست!/ عملیات فریب اسرائیل لو رفت؟

کدخبر: ۶۰۴۲۷۰
اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شایعات مربوط به آتش بس چند ساعته در غزه و باز شدن گذرگاه رفح برای انتقال کمک های بشردوستانه به این شهر را رد کرد.
فوری/ حماس: آتش بس در کار نیست!/ عملیات فریب اسرائیل لو رفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  تسنیم، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در واکنش به شایعات رسانه‌های صهیونیستی درباره برقراری آتش‌بس 5 ساعته در نوار غزه اعلام کرد، اخباری که رسانه‌ها درباره آتش بس چند ساعته یا باز شدن گذرگاه رفح منتشر کرده‌اند صحت ندارد و از همه می‌خواهیم در پیگیری اخبار به هیچ منابعی جز منابع رسمی مقاومت و کمیته کار دولتی در غزه اعتماد نکنند.

گذرگاه رفح باز می‌شود/ مجوز ارسال کمک‌ها صادر می‌شود؟

این مسئول حماس تاکید کرد، آنچه برخی رسانه‌ها به نقل از منابع صهیونیستی و غربی درباره آتش‌بس یا باز کردن گذرگاه رفح منتشر می‌کنند صحت ندارد.

وی از رسانه‌ها خواست تنها به منابع رسمی مقاومت یا کمیته کار دولتی در غزه استناد و اعتماد کنند.

صبح امروز رسانه‌های عبری مدعی شدند که از ساعت 9 صبح به مدت 5 ساعت آتش‌بس در نوار غزه با هدف ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه از طریق گذرگاه رفح برقرار می‌شود.

​اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر این خبر رسانه‌های صهیونیستی را تکذیب و تاکید کرد که هیچ آتش‌بس بشردوستانه‌ای در غزه وجود ندارد. هم‌زمان با آن «اسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم اشغالگر اعلام کرد که به شدت با رفع محاصره غزه و ورود هر کالا و کمک بشردوستانه‌ای به غزه مخالفیم.

خبرنگار المیادین در قاهره گزارش داد که حدود 100 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه منتظر حرکت به سمت نوار غزه هستند و این درحالی است که گذرگاه رفح دیگر برای انتقال کمک‌ها به غزه مناسب و امن نیست.

شایان ذکر است که رژیم اشغالگر چند روز قبل گذرگاه رفح را 3 بار طی 24 ساعت بمباران کرد تا مانع از انتقال هر کمکی به نوار غزه شود. بمباران جاده‌های منتهی به این گذرگاه نیز از صبح امروز 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید