دیدار مهم وزیر سعودی با بلینکن/ همکاری نظامی جدید میان آمریکا و عربستان شکل می‌گیرد؟

کدخبر: ۶۰۷۴۶۵
اقتصادنیوز: وزیر دفاع عربستان سعودی که به واشنگتن سفر کرده درباره آخرین تحولات منطقه با وزیر خارجه آمریکا رایزنی کرده است.
دیدار مهم وزیر سعودی با بلینکن/ همکاری نظامی جدید میان آمریکا و عربستان شکل می‌گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، وزیر دفاع عربستان سعودی که به واشنگتن سفر کرده با وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه گفت وگو کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان سعودی در مقر وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن با آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

زمزمه پایان تلخ نتانیاهو! / رایزنی فشرده مقامات کاخ سفید با تل‌آویو / غرب دستپاچه شد

بر اساس این گزارش، در این دیدار روابط راهبردی عربستان سعودی و آمریکا و راه‌های تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت و تلاش‌ها و هماهنگی‌های مشترک برای آرام کردن اوضاع منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع عربستان سعودی و وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد جنبه‌های همکاری بین دو کشور که به دستیابی به چشم انداز حمایت از امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین المللی کمک می‌کند، گفت وگو کردند.

خالد بن سلمان پس از این دیدار گفت: با وزیر خارجه آمریکا درباره تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع در منطقه گفت وگو کردم.

جزئیات بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

مقام آمریکایی لب به اعتراف گشود / استقرار کماندوهای آمریکایی در مناطق اشغالی

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید