واکنش طالبان به اخراج پناهجویان افغان در پاکستان

کدخبر: ۶۰۷۶۳۶
اقتصاد نیوز: دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد امارت اسلامی در دیدار با معاون دفتر یوناما و شماری از مسئولان دفاتر کمک‌رسان ملل متحد گفته که اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی از پاکستان خلاف تمامی اصول و قوانین بین المللی مهاجرت است.
واکنش طالبان به اخراج پناهجویان افغان در پاکستان

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبر آنلاین ،دفتر مطبوعاتی وزارت اقتصاد امارت اسلامی اعلام کرد که در این دیدار در حالی که اعضای کمیته جذب کمک ها برای مهاجرین نیز حضور داشتند سرپرست وزارت اقتصاد پیرامون تسریع روند کمک و مساعدت به پناهجویان که از کشور های همسایه به کشورشان بر می گردند به تفصیل صحبت کرد.

تصمیم مهم مجلس درباره مهاجران افغان/ افغانی ها از کشور بیرون می شوند؟

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن قدردانی از سهم گیری یک تعداد از دفاتر سازمان ملل متحد در رساندن کمک های اولیه به عودت کنندگان در گذرگاه ها خواستار تسریع و توسعه مساعدت و کمک به شهروندان کشور شد.
دین محمد حنیف، اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی را از پاکستان خلاف تمامی اصول و قوانین بین المللی مهاجرت دانسته تاکید نمود که برای پاسخگویی موثر به مشکلات و حمایت از پناهجویان ایجاب می کند تمامی نهادهای سازمان ملل متحد و موسسات داخلی و خارجی در هماهنگی کامل با کمیته موظف از امکانات موجودشان استفاده نمایند.
سرپرست وزارت اقتصاد همچنین گفت:‌ "کمک ها و مساعدت هایی که صورت میگرید باید موثر، متداوم و مطابق با نیاز خانواده ها و افراد نیازمند مهاجرین باشد تا اینکه این افراد نیازمند بتوانند متکی به خود شوند."
 مسئولان دفاتر یوناما نیز از روند فعالیت هایشان در این راستا گزارش  دادند و از تداوم کمک و همکاریشان نیز اطمینان دادند.
مهلت پاکستان برای بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر و پناهجوی «غیرقانونی» اهل افغانستان برای ترک آن کشور، دیروز به پایان رسید، اما مقام‌های آن کشور آن را یک روز دیگر تمدید کردند.
با وجود این، گزارش‌های متعدد از بازداشت مهاجران و پناهجویان در شهرهای مختلف پاکستان و اخراج آن‌ها منتشر شده است.
رسانه‌ی پاکستانی جیونیوز گزارش داد که پلیس پناهجویان را از شهرهای کراچی، راولپندی و شماری دیگر از شهرها بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل می‌کند تا از آن‌جا به کشورشان اخراج شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید