سند محرمانه جنگی عراق افشا شد/ جنگ قریب الوقوع ارتش عراق در منطقه

کدخبر: ۶۰۷۸۱۶
اقتصاد نیوز :مسؤول پیشین پرونده آمریکا در سازمان اطلاعات رژیم بعث عراق سند محرمانه‌ای را منتشر کرده است که به گفته وی متعلق به ارتش عراق است و از «تدارک بی‌سابقه‌ آن برای جنگ قریب‌الوقوع در منطقه» خبر می‌دهد.
 سند محرمانه جنگی عراق افشا شد/ جنگ قریب الوقوع ارتش عراق در منطقه

به گزارش اقتصاد نیوزبه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، «سالم الجمیلی»، مسؤول پیشین پرونده آمریکا در سازمان اطلاعات رژیم بعث عراق در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: این یک سند محرمانه از ارتش عراق درباره تدارک بی‌سابقه‌ نیروهای مسلح برای آمادگی به منظور جنگ قریب الوقوع در منطقه است.

ماموریت مهم ارتش عراق در آستانه اربعین

بر اساس آنچه در این ابلاغیه فوق محرمانه منتشر شده توسط سالم الجمیلی آمده است، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دستور داده است تا نهادهای مربوطه اقدامات دفاعی لازم به منظور آمادگی برای جنگ احتمالی در منطقه انجام دهند.

در متن سند منتشر شده آمده است: در راستای اجرای دستورات نخست وزیر و فرمانده کل قوا و با توجه به شرایط کنونی در سایه حوادث و تغییرات فوری و مستمر امنیتی و منطقه‌ای اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شود.

طبق تصاویر منتشر شده از سند مذکور، این سند حاوی اقدامات استثنایی است که نیروهای مسلح عراق ملزم به رعایت آنها هستند، از جمله این اقدامات؛ اتخاذ مواضع دفاعی، فعال کردن مراکز جایگزین برای فرماندهی و کنترل، تأمین سوخت کافی، استقرار انبارهای تجهیزات، مهمات و سوخت، استقرار هواپیماهای جنگی در پایگاه‌های هوایی خود و نیز حفاظت لازم از آنها و همچنین سایر اقدامات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد و تامین امنیت زندان‌ها است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید