هراس مسکو از افزایش ناآرامی ها در مرزهای روسیه!

کدخبر: ۶۰۷۸۸۵
اقتصادنیوز: دبیر شورای امنیت روسیه اظهار داشت: غرب درصدد است مناطق ناآرام و حساس دیگری مانند اوکراین در نزدیکی روسیه ایجاد کند، اما مسکو آن را نادیده نمی‌گیرد.
هراس مسکو از  افزایش ناآرامی ها در مرزهای روسیه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نیکلای پاتروشف» گفت: غرب درصدد ایجاد نقاط ناآرام و حساسی مشابه اوکراین در امتداد مرزهای ماست. روسیه به عنوان کشوری بزرگ با منافع ملی خود، این موضوع را به دقت زیر نظر دارد و چنین اقداماتی را تحمل نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد که تهدیدات تروریسم، انقلاب‌های رنگی و قاچاق غیرقابل کنترل مواد مخدر در آسیای مرکزی و قفقاز، تشکیل «سازمان پیمان امنیت جمعی» (CSTO) در سال ۲۰۰۲ میلادی را ضروری ساخت و با گذر زمان، این کشور به یک اتحادیه تمام عیار نظامی-سیاسی منطقه‌ای از کشورهای مستقل تبدیل شد.

وی افزود: کارآمدی اقدامات نیروهای حافظ صلح «سازمان پیمان امنیت جمعی»، در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) در قزاقستان و در خلال رفع تهدید تروریستی و افراط گرایی که با هدف بی ثبات کردن اوضاع در کشور بود، ثابت شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس تصمیم شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی، مصوب ۶ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی ( ۱۶ دی)، نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی برای تثبیت و عادی سازی اوضاع برای مدت محدودی به قزاقستان اعزام شدند. این گروه شامل واحدهایی از نیروهای مسلح روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان بود. وظیفه اصلی یگان‌های روسی، حفاظت تأسیسات اصلی راهبردی در منطقه آلماتی بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رسانه‌های جهان کارنامه رئیس جمهوری ایران را بررسی کردند

      اقتصاد نیوز: رسانه‌های جهان در باب بخشی از میراث ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در عرصه سیاست خارجه تحلیل هایی را…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی