رجز خوانی اسرائیل علیه اردوغان/ موضع رسمی تل‌آویو علیه ترکیه اعلام شد

کدخبر: ۶۰۸۰۱۲
اقتصادنیوز: وزارت خارجه اسرائیل تصمیم دولت ترکیه درباره فراخواندن سفیر خود درفلسطین برای انجام مشورت را گامی دیگر از سوی رئیس جمهوری ترکیه برای ایستادن در کنار جنبش حماس عنوان کرد.
رجز خوانی اسرائیل علیه اردوغان/ موضع رسمی تل‌آویو علیه ترکیه اعلام شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد، در حالی که رژیم صهیونیستی در «جنگی که حماس بر آن تحمیل کرده در حال دفاع از خود است» تصمیم دولت ترکیه درباره فراخواندن سفیر خود در اراضی اشغالی برای انجام مشورت گامی دیگر از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای ایستادن در کنار جنبش حماس است.

سفیر ترکیه فراخوانده شد/ انکارا به دنبال آتش بس در غزه

 رژیم صهیونیستی در ادامه این بیانیه در اظهاراتی واهی مدعی شد، این در حالی است که حماس بیش از ۱۴۰۰ صهیونیست را کشته و ۲۴۰ تن دیگر را به اسارت گرفته است و «دشمن واقعی ملت فلسطین است».

در مقابل جنبش حماس فلسطین از این تصمیم آنکارا استقبال کرد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این تصمیم مهم است زیرا در بحبوحه تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار ملت فلسطین گرفته شده‌است.

وزارت خارجه ترکیه دیروز اعلام کرد، آنکارا سفیر خود در اراضی اشغالی را برای مشورت فراخوانده‌است.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که کمی پیشتر اردوغان اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیگر شخصی نیست که بتوان با او صحبت کرد و نتانیاهو را مسؤول حملات به نوار غزه دانست.

آنکارا از مقامات رژیم صهیونیستی می‌خواهد فورا درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را بپذیرند.

رژیم صهیونیستی اواخر ماه اکتبر در پی محکومیت اقدامات خود علیه مردم غزه توسط ریاست جمهوری ترکیه، نمایندگان دیپلماتیک خود را از ترکیه برای ارزیابی روابط فراخوانده بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید