سیدعلی خمینی:

تقابل ایجاد کردن بین ما و روشن‌فکران، هنرمندان، سینماگران و شاعران کار دشمن است

کدخبر: ۶۰۸۰۸۶
اقتصادنیوز: سیدعلی خمینی ، نوه امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه صهیونیسم «داعش جهان یهودیت» است، گفت: دردآور و عبرت‌آموز از ناحیه‌ای و مضحک از ناحیه ی دیگر این است که آن مسئول رژیم صهیونیستی گفته ما داریم با داعش می‌جنگیم و همان طور که داعش را نابود کردیم، حماس را هم نابود می‌کنیم!
تقابل ایجاد کردن بین ما و روشن‌فکران، هنرمندان، سینماگران و شاعران کار دشمن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سیدعلی خمینی در مراسم شب شعر غزه که در بیت امام خمینی در نجف اشرف برگزار شد، با اشاره به شرایط این روزهای غزه و جنایت های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این روزها به وضوح در پیش چشم همه دنیا آشکار شده است که اگر انسان از عقلانیت فاصله بگیرد، چیزی در آستین ندارد. لذا در ادبیات دینی ما، با ارزش‌ترین مخلوق خدا عقل است. اگر جایی عقلانیت باشد، هم اخلاق هست و هم دین هست و هر جایی که از گوهر عقل فاصله گرفته‌ایم، جز جنایت و مشکلات عدیده دنیوی و اخروی ندیده‌ایم و نخواهیم دید.

هویت فکری داعش «بنیادگرایی جاهلانه» است

وی با تأکید بر اینکه بالاترین مشکلاتی که بشر داشته از جهل است، افزود: اگر انسان تابع جنود عقل نباشد، حتی اگر دیندار هم باشد، ناگزیر جنایت‌کار خواهد شد. من از آن به «بنیادگرایی جاهلانه» تعبیر می‌کنم؛ که جز جنایت نمی‌آفریند و چند سال گذشته نمادش را در داعش دیدیم. اگر هویت فکری داعش را تحلیل کنیم به «بنیادگرایی جاهلانه» می‌رسیم. جهل است که با دین و قرائت دین همراه می‌شود و جنایت می‌آفریند؛ این نکته مهمی است.

صهیونیسم، داعشِ جهان یهودیت است

سیدعلی خمینی ادامه داد: داعش و داعشی به ریش نیست، به پرچم سیاه و سبز و آبی نیست و به لباس بلند و کوتاه هم نیست. هویت داعش جهل به انضمام بنیادگرایی است. این را همه دنیا فهمیدند، شناختند و در مقابلش ایستادند. اگر این تعریف و تحلیل درست از داعش را بپذیریم، اینجا به صراحت اعلام می‌کنیم: همان طور که ما در دین اسلام داعش را داشتیم، صهیونیسم موجود داعش جهان یهودیت است؛ فقط با یک تفاوت که جنایت‌کارتر و خون‌ریزتر است. از نظر تحلیلی هیچ فرقی بین صهیونیسمی که امروز در سرزمین‌های اشغالی می‌بینیم و داعش وجود ندارد. هر دو اینها انضمام جهل و دین یا انضمام جهل و ادعای دینی هستند.

پاسخ به ادعای مضحک مسئولین رژیم صهیونیستی

وی اظهار داشت: دردآور و عبرت‌آموز از ناحیه‌ای و مضحک از ناحیه دیگر این است که آن مسئول رژیم صهیونیستی گفته ما داریم با داعش می‌جنگیم و همان طور که داعش را نابود کردیم، حماس را هم نابود می‌کنیم! دروغ در دروغ، کذب از سر تا پا! اولاً: مگر شما داعش را نابود کردید؟! شما کجای معرکه با داعش بودید؟! شما خود در تأسیس داعش متهم هستید و بدون هیچ شکی از حضور و مسلمان‌کشی داعش خوشحال بودید و داعش یک گلوله هم به سمت شما شلیک نکرد و شما یک گلوله به سمت داعش شلیک نکردید. ثانیا خود شما داعش هستید؛ شما داعشیان عالم یهود هستید.

نوه امام تأکید کرد: اگر ما در دین اسلام داعشی داشتیم، دین یهود هم داعشی دارد؛ همچنان که بودایی و دیگران هم داعش دارند. مگر ما در میانمار آن جنایت‌ها را ندیدیم که به اسم دین مسلمانان را کشتند؟! وقتی این قرائت‌های جاهلانه از دین متولد ‌شود، همین می‌شود.

در مقابل «داعش عالم یهود»، راهی جز جهاد ترکیبی در ساحت اندیشه، عاطفه و میدان نیست

وی افزود: در مقابل داعش عالم یهود یک راه بیشتر نیست؛ همان که ما با داعش عالم اسلام در پیش گرفتیم؛ جنگ ترکیبی و جهاد مرکب در ساحت اندیشه، عاطفه و میدان. شما خیال نکنید داعش را فقط ساحت میدان از بین برد؛ تلاشی که عالمان دین اسلام کردند برای اینکه دامن اسلام را از این تفکر مبرا کنند و به دنیا بگویند اسلام دین صلح است و اینها از ما نیستند نباید نادیده گرفته شود.

شعرا، روشن‌فکران و هنرمندان جهان اسلام چقدر زحمت کشیدند تا ریشه‌های فکری و عاطفی این تفکر را از بین ببرند. ساحت سوم، مقاومت است؛ ایستادگی کشورها و حضور عظیم توده‌های مسلمان در مواجهه با این غده فکری باعث شد که توانستیم در کشورهای عراق و سوریه ریشه‌های داعش را خشک کنیم و از بین ببریم.

همه در جنگ ترکیبی با رژیم صهیونیستی مسئولیت دارند

سیدعلی خمینی با تأکید بر اینکه همه در جنگ ترکیبی با رژیم صهیونیستی مسئولیت دارند، گفت: بیش از همه خطاب ما به عالمان دین یهود است.

همچنان که در مواجهه با داعشیان دین اسلام، حرکت اول را عالمان مسلمان در الازهر، قم و نجف شکل دادند و پیش رفتند، عالمان دین یهود هم وظیفه دارند. قوم یهود در صفحات بیشماری از تاریخ به عنوان قوم مظلوم شناخته می‌شده است که توسط حکومت‌های مختلفی مورد ظلم قرار می‌گرفتند. ما اشتراکات بسیار زیادی بین اسلام و احکام اسلام با یهودیت داریم؛ ما اشتراکات زیادی بین ایران و یهودیت داریم. چرا اجازه می‌دهند یک سری جنایتکار به اسم صهیونیسم بیایند و این قومی که صفحاتی از تاریخ گواه مظلومیت آنها است را به قوم ظالم تبدیل کنند؟

یهودیان باید پیش و بیش از همه نگران باشد

وی یادآور شد: ما به شدت از تولد داعش ناراحت بودیم. یکی به جهت مشکلات امنیتی که برای ما و منطقه ما ایجاد کرده بود اما مهمتر از آن برای این بود که دامن اسلام را لکه‌دار کرده بودند؛ دامن اسلام با این گروه خشن جنایت‌کار لکه‌دار شده بود.

سید علی خمینی با اشاره به گفته مقام مسئول FBI مبنی بر اینکه: «یهودی ستیزی در آمریکا به بالاترین حد خود در طول تاریخ رسیده است»، افزود: یهودیان باید پیش و بیش از همه نگران باشد. شما باید نگران اعتبار دین یهود و صلح‌خواهی دین یهود باشید، نباید بگذارید یهود به عنوان دین پاک‌سازی قومی و جنایت علیه بشریت شناخته شود؛ که امروز دارد این طور می‌شود. ما پیروان آیین‌های الهی باید نسبت به این امر دغدغه داشته باشیم.

بیت‌المقدس سرزمین مقدس و مشترک همه ادیان ابراهیمی است

نوه امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه بیت‌المقدس سرزمین مشترک همه ادیان ابراهیمی است، اظهار داشت: اگر شما هر سال دعا می‌کنید که در اورشلیم نماز بخوانید، ما هم دعا می‌کنیم که در بیت‌المقدس نماز بخوانیم. چرا نماز خواندن شما باید به معنای نماز نخواندن ما باشد؟! چرا رفتن شما به سرزمین موعود باید همراه با جنگ و جنایت باشد؟! چه عقلی این را می‌پسندد؟! عقل می‌گوید این سرزمین مقدس و برای همه است. نباید 70 سال مردم مظلوم را بکشید برای اینکه یک برداشت غلط جاهلانه از گزاره‌های دینی خودتان دارید که این ارض موعود ما است و ما می‌خواهیم به آنجا برویم. غلط می‌کنید می‌خواهید با کشتار مردم به آنجا بروید. کدام عقل این را تأیید می‌کند و به رسمیت می‌شناسد؟! لذا راه این است که همه، هم در جهاد میدان، هم در جهاد فکری و هم در حوزه عاطفه -که وظیفه هنرمندان جهان اسلام است-، برخیزیم و قیام کنیم.

دفاع تمام قد سیدعلی خمینی از هنرمندان و روشنفکران

وی افزود: آنچه امروز با چشم خودم دارم می‌بینم و مثل روز برای من روشن است، دست دشمن است که دارد هنرمندان و روشنفکران و به خصوص سینماگران جامعه ایران را متهم می‌کند که شما چرا ساکت هستید و چرا مقاومت نمی‌کنید؟ و چرا با اسراییل هستید! دارند تقابل ایجاد می کنند بین جبهه مقاومت و جامعه هنری! در حالی که این دروغ محض و ظلم بزرگ به هنرمندان و روشن‌فکران ما است. انسان باید با انصاف صحبت کند. من با تمام قامت از هنرمندان سرزمین خودم ایران دفاع می‌کنم؛ از سینماگرانش دفاع می‌کنم و این را جدی به شما می‌گویم، آثاری که هنرمندان ایران در تمام رشته های هنری در موضوع فلسطین و مقاومت در برابر استکبار خلق کرده‌اند، قابل مقایسه با هیچ جای دنیا نیست.

تقابل ایجاد کردن بین ما و روشن‌فکران، هنرمندان، سینماگران و شاعران کار دشمن است

سیدعلی خمینی گفت: به عنوان کسانی که خودمان را دغدغه‌مند و انقلابی می‌دانیم باید حواس‌مان باشد. یقین می‌دانم که تقابل ایجاد کردن بین ما و روشن‌فکران، هنرمندان، سینماگران و شاعران کار دشمن است.

هنرمندان وظیفه خودشان را به بهترین نحو انجام داده‌اند و ما قدردان یکایک اینها هستیم. از دهه 60 تا امسال زحمت کشیده‌اند و بهترین آثار را خلق کرده‌اند. این همه فیلم برای دفاع مقدس را چه کسانی درست کرده‌اند؟ کدام بازیگران این فیلم‌ها را بازی کرده‌اند و کدام نویسندگان فیلم‌نامه آنها را نوشته‌اند؟ انسان باید این را ببیند.

توقع جامعه از مسئولین سابق جمهوری اسلامی بیشتر است

وی افزود: البته توقع جامعه از مسئولین سابق جمهوری اسلامی و گروه‌های مرجع بیشتر است، اما نباید بی انصافی کنیم و آنها را به دامن اسرائیل و صهیونیست‌ها بفرستیم. اشتباهی بالاتر از این نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید