درخواست مهم دیپلمات‌های آمریکایی از بایدن

کدخبر: ۶۰۸۴۷۱
​ اقتصاد نیوز :بر اساس یک یادداشت فاش شده توسط پالتیکو، دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا از دولت بایدن خواسته‌اند تا بمباران غیرنظامیان توسط اسرائیل را محکوم کرده و به دنبال آتش‌بس باشد.
درخواست مهم دیپلمات‌های آمریکایی از بایدن

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، این پایگاه خبری همچنین نوشت، این یادداشت جدیدترین نشانه اختلاف نظر در وزارت خارجه آمریکا درباره رژیم صهیونیستی است.

شرط اسرائیل برای آتش‌بس در غزه/ مسئولیت امنیت غزه را به عهده می‌گیریم

در این یادداشت از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و سایر مقام‌های ارشد این وزارتخانه خواسته شده تا به صورت علنی از رژیم صهیونیستی بخواهند با آتش‌بس موافقت کرده و در اظهارات علنی و خصوصی خود رفتار مشابهی درباره این درگیری داشته باشند.

در ادامه این یادداشت همچنین آمده است: انتقاد از اسرائیل در خصوصی اما نه در انظار عمومی باعث می‌شود تا منطقه به این باور برسد که ایالات متحده یک بازیگر مغرض و غیرصادق است که به فکر منافع خودش است. ما باید علنا از نقض هنجارهای بین‌المللی توسط اسرائیل انتقاد کنیم. هنگامی که اسرائیل از خشونت شهرک نشینان و تصرف غیرقانونی زمین حمایت کرده یا از زور بیش از حد علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند، ما باید علنا اعلام کنیم که این برخلاف ارزش‌های آمریکایی ما است تا اسرائیل بدون مجازات عمل نکند.

پالتیکو همچنین با بیان اینکه این یادداشت «حساس اما غیرمحرمانه» علامت گذاری شده، اضافه کرد که مشخص نیست چند نفر آن را امضا کرده‌اند و اینکه آیا این یادداشت به «کانال مخالفت» این وزارتخانه ارسال شده یا خیر.

هافینگتون پست نیز گزارش کرد، از زمان درگیری کنونی در اراضی اشغالی به تاریخ هفتم اکتبر چندین یادداشت مشابه منتشر شده و و بلینکن هم با گروهی از کارمندان معترض در ماه گذشته میلادی دیدار کرده است. اخیرا نیز رئیس بخش انتقال سلاح وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به اقدامات و رویکرد دولت بایدن به جنگ غزه از سمتش کناره گیری کرد و در نامه استعفایش نوشت که عجله واشنگتن در ارسال سلاح برای اسرائیل کوته بینانه، مخرب، ناعادلانه و بر خلاف ارزش‌هایی است که دولت آمریکا به مردم می‌گوید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید