افزایش تدابیر امنیتی در مراکز نظامی و حساس پاکستان

کدخبر: ۶۰۸۵۳۱
اقتصاد نیوز :در پی حملات روز شنبه شبه نظامیان به یک پایگاه هوایی این کشور که باعث آسیب به سه هواپیمای زمین‌گیر در این پایگاه و از بین رفتن یک انبار سوخت شد، مقام‌های پاکستانی تدابیر امنیتی را در محل تاسیسات نظامی و دیگر تاسیسات حساس این کشور تقویت کردند.
 افزایش تدابیر امنیتی در مراکز نظامی و حساس پاکستان

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایسنا، گروه «تحریک جهاد» پاکستان که اخیرا تشکیل شده است، مسئولیت حملات روز شنبه به این پایگاه هوایی در شهر میانوالی واقع در شرق استان پنجاب را بر عهده گرفته است. نیروی پلیس این استان در ماه‌های اخیر با حملات متعدد یک گروه شبه نظامی دیگر یعنی طالبان پاکستان نیز مقابله کرده است.

درگیری مرگبار ارتش پاکستان با تروریست‌ها / ۴ نظامی جان‌باختند

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه شبه نظامی تحریک جهاد پاکستان اوایل سال جاری میلادی تشکیل شده و تاکنون مسئولیت چند حمله شامل حمله ۱۲ ژوئیه به یک پست دیده‌بانی امنیتی در جنوب غرب پاکستان که به کشته شدن ۹ سرباز و یک عابر زن منجر شد را پذیرفته است.

ارتش پاکستان ارزیابی کرد، حمله روز شنبه به پایگاه هوایی آموزشی در میانوالی «با پاسخ موثر و سریع نیروهای امنیتی» عمدتا دفع شد.

تصاویر ماهواره‌ای که روز شنبه ساعاتی از این حمله از این پایگاه گرفته و توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس تحلیل شدند مشخص کردند که یک آشیانه هواپیما در داخل این پایگاه به دلیل آتش‌سوزی از بین رفته و به چند آشیانه هواپیمای دیگر نیز آسیب وارد شده است.

ارتش پاکستان گفت، تمامی ۹ عامل این حمله را کشته است.

دو مقام امنیتی که نامشان را فاش نکردند گفتند، مقام‌های پاکستان به دنبال دریافت گزارش‌ها درباره احتمال وقوع حملات بیشتر به تاسیسات نظامی و حساس این کشور، تدابیر امنیتی را در محل این تاسیسات تشدید کرده‌اند.

طبق اعلام ارتش پاکستان، روز دوشنبه نیروهای امنیتی پاکستان به یک مخفیگاه شبه نظامیان در منطقه تیراه در شمال غرب این کشور که هم مرز با افغانستان است یورش بردند که باعث بروز تبادل آتش و کشته شدن چهار سرباز و سه شبه نظامی شد. این ارتش تصریح داشت، نیروهای این ارتش که در این اتفاق کشته شدند شامل سرهنگ محمد حسن حیدر، کسی که عملیات‌های متعددی را علیه شبه نظامیان پاکستانی در منطقه هدایت کرده، هستند.

تحریک طالبان پاکستان هنوز درباره این حمله اظهار نظر نکرده است. این گروه یکی از متحدان نزدیک طالبان افغانستان است که در اوت ۲۰۲۱ قدرت را در این کشور بعد از اجرای مرحله پایانی خروج نظامیان آمریکایی و ناتو به دست آورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید