هشدار صریح روسیه به ناتو!

کدخبر: ۶۰۷۶۷۳
اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد که بستن دریای بالتیک به روی مسکو، به معنای بستن آن به روی همه کشورهای حاشیه این دریا خواهد بود.
 هشدار صریح روسیه به ناتو!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، «آلکساندر گروشکو» در حاشیه همایش اقتصادی اوراسیا به خبرنگاران گفت: دریای بالتیک به دریایی، منحصرا در اختیار ناتو تبدیل نخواهد شد.

 

هشدار روسیه به آمریکا / هراس مسکو از نزدیکی ایروان واشنگتن

وی افزود: چنین طرح هایی از طرف کوتوله های سیاسی مطرح می شود و استراتژیست های نظامی و تصمیم گیران ناتو به خوبی می دانند که بستن دریای بالتیک به روی روسیه، به معنای بستن آن به روی همه کشورها خواهد بود.

این مقام روس گفت: کسانی که قصد عملی کردن چنین خیالاتی را دارند باید تبعات منفی آنرا هم در نظر بگیرند.

«ادگارس رینکویچ» رئیس جمهوری لتونی به تازگی تهدید کرده بود که در صورت اثبات نقش داشتن روسیه در قطع گاز منطقه بالیتک، ناتو باید دسترسی مسکو به این دریا را محدود کند.

وی گفته بود: اگر در تحقیقات در مورد آسیب به بالتیک کانِکتور- خط لوله انتقال گاز استونی به فنلاند - مسئولیت روسیه ثابت شود، ناتو باید در مورد بستن دریای بالتیک بر (رفت و آمد) کشتی ها تصمیم گیری کند.

به تازگی خط لوله گاز بالتیک کانکتور و کابل ارتباطی استونی و فنلاند در دریای بالتیک آسیب دید. اندکی بعد اخباری مبنی بر آسیب دیدگی کابل ارتباطی بین سوئد و استونی نیز منتشر شد.

رینکوویچ در پاسخ به این سوال که پاسخ ناتو باید چه باشد؟ تاکید کرد که ابتدا باید منتظر نتایج تحقیقات بود. من با رئیسان جمهوری فنلاند و استونی صحبت کرده ام و تقریباً مشخص است که این موضوع به کجا ختم می شود.

رئیس جمهوری لتونی گفت که اعضای ناتو تصمیم گرفته اند تا گشت زنی در دریای بالتیک را افزایش دهند.

وی افزود: سوئد هنوز عضو ناتو نیست و ما امیدواریم که در آینده نزدیک چنین اتفاقی بیافتد؛ در آن صورت معتقدم که با رخ دادن حوادثی از این دست، ناتو به سادگی می تواند دریای بالتیک را بر روی کشتیرانی بسته و کشتی ها را متوقف کند.

 تلاش ناتو به رهبری آمریکا برای گسترش به شرق موجب تشدید تنش ها بین اعضای این پیمان نظامی و مسکو شده است. بسیاری از کارشناسان، جنگ اوکراین را نتیجه مستقیم این رویارویی می دانند.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید