دستگیری ۴۰ فلسطینی در کرانه باختری/ آمار بازداشتی ها از مرز ۲۳۰۰ نفر گذشت

کدخبر: ۶۰۸۶۹۳
اقتصاد نیوز: نظامیان اسرائیل در یورش بامدادی خود به مناطق مختلف کرانه باختری ۴۰ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند که با احتساب آنها آمار کل فلسطینی های بازداشت شده در کرانه باختری از روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به نزدیک ۲۳۰۰ نفر رسید.
 دستگیری ۴۰ فلسطینی در کرانه باختری/ آمار بازداشتی ها از مرز ۲۳۰۰ نفر گذشت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل ازایرنا از رسانه های فلسطینی، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله بیت لحم، الخلیل، نابلس، جنین، طوباس، قلقیلیه و رام الله بیش از ۴۰ فلسطینی را دستگیر کرده و با خود بردند.

شمار قربانیان کرانه باختری از مرز 172 نفر گذشت

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها به شهرک تقوع در جنوب شرق بیت لحم نیز یورش بردند و نیروهای مقاومت فلسطین با بسته‌های انفجاری با آنها مقابله کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک حواره، شهرک بیتا و شهرک تل در جنوب نابلس و اردوگاه عقبه جبر و عین السلطان در اریحا یورش بردند و با نیروهای فلسطینی درگیر شدند.

بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیستی به اردوگاه بلاطه در نابلس هم حمله و اقدام به بازداشت فلسطینیان کردند.

همچنین شمار زیادی از نظامیان و خودروی‌های نظامی اسرائیلی به دانشگاه بیرزیت در شمال رام الله یورش بردند.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه تاکنون نزدیک به ۲۳۰۰ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است. این بازداشت ها از نگرانی مقامات صهیونیست از افزایش عملیات ضد صهیونیستی فلسطینی ها در کرانه باختری و قدس اشغالی نشات می گیرد.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید