نقشه جدید نظامی روسیه و چین/ تسلیحات مدرن جدید می‌رسد؟

کدخبر: ۶۰۸۸۰۶
اقتصادنیوز: پوتین امروز چهارشنبه گفت: تماس‌های نظامی میان روسیه و چین در حال رسیدن به سطح جدیدی است و زمینه‌های فناوری پیشرفته از جمله فضا و تسلیحات مدرن در اولویت قرار دارند.
نقشه جدید نظامی روسیه و چین/ تسلیحات مدرن جدید می‌رسد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: البته، همکاری ما، تماس‌های ما در حوزه نظامی... البته در حوزه، کار ما در زمینه‌های با فناوری پیشرفته حرف اول را می‌زند، یعنی فضا، از جمله گروه‌بندی‌های مداری بالا، یعنی انواع مدرن و امیدوارکننده از تسلیحات که مطمئنا امنیت روسیه و چین را تضمین می‌کند.

پوتین در دیدار با ژانگ یوشیا، معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین افزود که تعامل بین مسکو و پکن یک «عامل ثبات» برای امنیت جهانی است. رئیس جمهوری روسیه افزود که رزمایش‌های نظامی مشترک به طور منظم برگزار می‌شود و سطح همکاری‌ها در حال افزایش است.

پیش از آن هم سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با این مقام ارشد نظامی چین در روسیه، با گفتن این که این دو کشور به دنبال تشکیل ائتلاف نظامی نیستند، روابط مسکو-پکن را راهبردی مبتنی بر اعتماد و احترام تلقی کرد. وزیر دفاع روسیه گفت که «روابط میان روسیه و چین تعاملی، راهبردی و مبتنی بر اعتماد و احترام است.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که کشورهای ناتو در تلاش برای گسترش منطقه نفوذ خود هستند و روسیه با آرامش و به شکلی مناسب به آن پاسخ می‌دهد.

پوتین گفت: ما شاهد تلاش برخی کشورها برای گسترش حوزه نفوذ خودشان هستیم. به طور خاص، ناتو، هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، سعی می‌کند از محدوده جغرافیایی فعالیت خود فراتر رود، به اعتقاد من، برخلاف اسناد دکترین خود. روسیه و چین هم با آرامش نسبت به ایجاد بلوک‌های نظامی توسط آمریکا با سایر کشورها واکنش نشان می‌دهند و در عین حال امنیت خود را بسته به تهدیدات فعلی تقویت می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید