اروپا ترکیه را پس زد/ آنکارا در استانداردهای دموکراتیک و حقوق بشر عقبگرد داشت

کدخبر: ۶۰۸۸۹۰
اقتصادنیوز: کمیسیون اروپا از عقبگرد جدی ترکیه در زمینه استانداردهای دموکراتیک، حاکمیت قانون، حقوق بشر و استقلال قوه قضائیه گزارش داد.
اروپا ترکیه را پس زد/ آنکارا در استانداردهای دموکراتیک و حقوق بشر عقبگرد داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیسیون اروپا افزود، هر چند که ترکیه اصلاحاتی قضایی انجام داده اما کاستی‌های ساختاری در نظام قضایی این کشور رفع نشده است.

کمیسیون اروپا در گزارش سالیانه درباره مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا که سال‌هاست متوقف شده است، اعلام کرد: فقدان معیارهای هدفمند، یکدست، مستحکم و مناسب برای استخدام و ارتقای قضات و دادستان‌ها همچنان مایه نگرانی است.

به نقل از رویترزاین کمیسیون تاکید کرد که ترکیه در مبارزه با تروریسم و اصول حاکمیت قانون، حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین پایبند نبوده و «اقدامات ضدترور باید متناسب باشد.»

به نوشته رویترز، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا به دلیل مسائلی همچون مهاجران و جنگ غزه دچار تنش شده است و احتمال می‌رود که گزارش کمیسیون اروپا این مناسبات را تیره‌تر کند.

مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۵ آغاز شد اما به دلیل اختلافات طرفین این مذاکرات متوقف شده است.

کمیسیون اروپا همچنین چهارشنبه با آغاز مذاکرات عضویت برخی کشورها از جمله اوکراین و مولداوی در اتحادیه اروپا موافقت کرد.

مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا معمولا سال‌ها طول می‌کشد و کشورهایی که مایل به عضویت هستند باید اصلاحات گسترده‌ای در حوزه اقتصادی و حقوقی انجام بدهند. پذیرش عضویت یک کشور باید به تایید همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید