رونمایی از زمینه جدید همکاری چین و کشورهای عربی!

کدخبر: ۶۰۹۰۴۵
اقتصاد نیوز :چین در طول سال های اخیر همکاری های علمی و فناوری خود را با کشورهای عربی گسترش داده است.
رونمایی از زمینه جدید همکاری چین و کشورهای عربی!

 به گزار ش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، بسیاری از کشورهای عربی با رویگردانی از غرب و گرایش به سوی شرق در طول این دهه گذشته،بیش از ۱۲۰۰ قرارداد همکاری گوناگون با چین به امضا رسانده اند.

مواجهه مهم چین و آمریکا/ جنگ غزه؛ فرصت تنش‌زدایی 2 غول جهان؟

خبرگزاری شینهوای چین در گزارشی تاکید کرد که در سال های اخیر گسترش همکاری و مبادلات چین با کشور های عربی در زمینه علم و فناوری، دستاوردهای در حوزه کشاورزی نوین، ماهواره های فضایی، انتقال فناوری و سایر زمینه دستاردهای زیادی به همراه داشته است.

«لین لوجو» نایب رئیس انجمن سیستم جهانی ناوبری ماهواره ای(GNSS) و خدمات مبتنی بر مکان (LBS) چین گفت: همکاری پکن و کشورهای عربی در سیستم ماهواره ای ناوبری چین بیدو (BDS) سبب استفاده بهینه در نقشه برداری، حمل و نقل، انرژی، کشاورزی و سایر زمینه ها شده است و تضمین هایی برای توسعه اقتصادی و پیشرفت علمی و فناوری آنها ارائه می دهد.

وی در این خصوص اظهار داشت: محصولات و راه حل های بیدو همچنین مورد تحسین گسترده کشورهای عربی قرار گرفته اند.

چین همچنین اسناد همکاری متعددی را در زمینه هوافضا با الجزایر، سودان، مصر، عربستان سعودی و سایر کشورها امضا کرده است.

«لیو شینلو» رئیس مرکز مطالعات عربی در دانشگاه مطالعات خارجی پکن، گفت: چین و کشورهای عربی در سال‌های اخیر همکاری های خود در زمینه های ۵G، انرژی هسته‌ای و هوافضا گسترش داده اند.

وی افزود: افزایش توانمندی های علمی و فناوری چین، همکاری علمی ما با کشورهای عربی در چارچوب طرح «یک کمربند، یک راه» نیز افزایش می دهد.

چین بزرگترین شریک تجاری کشورهای عربی است که حجم تجارت آن در سال گذشته به ۴۳۱.۴ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال های گذشته دو برابر شده است.​

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید