درخواست اسرائیل بی‌پاسخ ماند/ آمریکا از گوترش حمایت کرد

کدخبر: ۶۱۰۰۴۸
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درخواست اسرائیل برای استعفای دبیرکل سازمان ملل گفت: انتقاد مشروع از اسرائیل و هر دولت دیگری سازنده و مناسب است.
درخواست اسرائیل بی‌پاسخ ماند/ آمریکا از گوترش حمایت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره درخواست اسرائیلی ها برای استعفای گوترش گفت: انتقاد مشروع از اسرائیل سازنده و مناسب است همانطور که انتقاد از هر دولتی دیگر سازنده است و ما از انتقاد از دولت خود استقبال می کنیم.

میلر اضافه کرد: بدیهی است که بسیاری از دولت ها از چنین انتقاداتی در سراسر جهان استقبال نمی کنند. اما این موضوعی متفاوت از یهودی ستیزی است که ما بسیار از آن متنفریم و آن را محکوم می کنیم.

میلر در عین حال گفت: از اقدامات سازمان ملل برای انتقال کمک های بشردوستانه حمایت می کنیم و به همکاری با سازمان ملل و نهادهای آن برای ارائه کمک همکاری می کنیم و این شامل همکاری با دبیرکل سازمان ملل هم می شود.

الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل روز سه شنبه مدعی شد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شایستگی ریاست این سازمان را ندارد و باید استعفا دهد. کوهن افزود: گوترش باید همانند بسیاری از کشورها خواستار نابودی حماس در غزه و آزادسازی این منطقه شود. وی همچنین مدعی شد که دبیرکل سازمان ملل نمی تواند باعث گسترش روند صلح در منطقه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید