هشدار مهم سئول به پیونگ‌یانگ

کدخبر: ۶۱۰۰۶۵
​اقتصادنیوز :رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه عازم آمریکا شد تا در نشست اپک شرکت کند و امیدوار است تا بتواند حمایت دیگر کشورهای عضو را برای واکنشی هماهنگ در مقابل رشد روابط نظامی بین کره شمالی و روسیه به دست بیاورد.
هشدار مهم سئول به پیونگ‌یانگ

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نشست امسال همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه موسوم به اپک در سانفرانسیسکو، آمریکا و در زمانی برگزار می شود که نگرانی درباره جنگ‌های غزه و اوکراین، قدرت‌های غربی را از تمرکز بر مناطق حساس هند-پاسیفیک دور و منحرف می‌کند.

واکنش کره شمالی به همکاری نظامی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا هیچ تضمینی برای ممانعت از جنگ جهانی سوم نیست!

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی همکاری غیرمشروع بین کره شمالی و روسیه را مورد انتقاد قرار داده و گفته که این روند، یک تهدید جدی برای امنیت منطقه است.

وی همچنین گفت، با سران کشورهای شرکت کننده در نشست اپک برای واکنشی مشترک به این تحولات گفت‌وگو خواهد داشت.

سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا در پی سفر آنتونی بلینکن و لوید آستین، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا به سئول انجام شده است.

آستین روز سه شنبه گفته بود که چین و روسیه به کره شمالی در گسترش ظرفیت‌های نظامی‌اش به وسیله دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند اما کرملین این اتهام را بی پایه و اساس خواند.

واشنگتن نیز گفته که کره شمالی برای روسیه تجهیزات نظامی در جنگ با اوکراین تهیه می‌کند و مسکو نیز حمایت‌های فنی و تکنولوژی برای کره شمالی دارد.

رئیس جمهوری کره جوبی قصد دارد تا در کارگروه اقتصادی هند-پاسیفیک و گفت‌وگو درباره همکاری فناوری با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در دانشگاه استنفورد شرکت کند.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، سئول و پکن نیز برای یک نشست احتمالی بین سران دو کشور در حال گفت‌وگو هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید