ایران شرط حماس برای مبادله اسرای اسرائیلی را اعلام کرد + فیلم

کدخبر: ۶۱۰۱۵۹
اقتصادنیوز : وزیر امور خارجه شرایط غزه را غیرقابل تحمل خواند و ضمن تاکید بر توقف فوری حملات اسرائیل ، گفت: چنانچه اسرائیل دست از نسل‌کشی بردارد، حماس برای مبادله اسرای غیرنظامی آمادگی دارد.
 ایران شرط حماس برای مبادله اسرای اسرائیلی را اعلام کرد + فیلم

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با مارتین گریفیتس معاون دبیر کل سازمان ملل متحد امور بشردوستانه امروز - ۲۴ آبان‌ماه- در مقر این سازمان در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به وضعیت اسفناک انسانی در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، گفت: دامنه حملات به غزه در حال گسترش است و لازم است برای توقف آن اقدامات فوری و مؤثر صورت گیرد.

وی با اشاره به دیدارهای خود با مقامات حماس و دولت قطر در دوحه اظهار داشت: حماس برای اقدام در خصوص اسرای غیرنظامی آمادگی دارد و چنانچه رژیم اسرائیل دست از نسل کشی در غزه بردارد، گروه های مقاومت نیز دست از حمله متقابل برخواهند داشت.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ادامه این شرایط قابل تحمل نیست و لازم است حملات رژیم صهیونیستی فورا متوقف شود.

امیرعبداللهیان بر ضرورت ارسال فوری کمک های انسان‌ دوستانه به اندازه کافی تاکید کرد و گفت: حملات رژیم صهیونیستی به مردم و شهروندان غزه انتقامجویانه است و هیچ شانسی برای پیروزی این رژیم در جنگ وجود ندارد و صرفا هزینه های دولت آمریکا به عنوان بزرگترین حامی و مسئول تداوم جنگ را افزایش می دهد، لذا لازم است تلاش‌ها بر آتش بس و توقف فوری جنگ متمرکز شود.

وی به نشست اخیر سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض اشاره کرد و یادآورشد: در چارچوب کارگروه ایجاد شده در این نشست، آماده ایم برای تحقق اهداف نشست ریاض و کمک به مردم غزه هرگونه کمک لازم را انجام دهیم.

برخلاف ادعای آمریکا، کمک‌های انسانی به غزه در حد صفر است

وزیر امور خارجه بیان داشت: برخلاف ادعای طرف آمریکایی، میزان ارسال کمک های انسانی به غزه بسیار ناچیز و در حد صفر است و باید سازمان ملل در این زمینه به طور فوری و جدی اقدام‌ کند.

امیرعبداللهیان خواستار مدیریت قوی و فوری سازمان ملل برای رفع کامل انسداد مرز رفح و ارسال کمک های انسان‌دوستانه به غزه شد.

وی تاکید کرد: برای تحقق صلح و امنیت در منطقه، سازمان ملل می تواند روی ظرفیت جمهوری اسلامی ایران حساب باز کند.

وضعیت مردم در بیمارستان شفا وحشتناک است/ضرورت تقویت تلاش‌ها برای توقف جنگ غزه

مارتین گریفیتس نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به تبیین تلاش‌های سازمان ملل، دبیرکل این سازمان و شخص خود در ارتباط با موضوعات انسانی، ارسال کمک های انسان‌دوستانه به غزه و مساله اسرا پرداخت.

وی مساله اسرا را مهم خواند و بر ضرورت یافتن راه حلی برای این موضوع تاکید کرد.

گریفیتس همچنین تامین نیازهای اساسی مردم در غزه بویژه مساله سوخت را مهم دانست.

وی همچنین نسبت به وضعیت وحشتناک بیمارستان شفا ابراز نگرانی کرد و آن را یک تراژدی دانست.

گریفیتس افزود: نگرانی بزرگتر مرتبط با افزایش دامنه جنگ در غزه است.

وی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه قدردانی و بر ضرورت تقویت تلاش‌ها برای توقف جنگ و پایان دادن به شرایط نگران کننده جاری تاکید کرد.

این ملاقات با موضوع بررسی مسائل غزه و امدادرسانی به مردم مظلوم فلسطین و توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به ساکنان غزه انحام شده است.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوئیس در راستای تلاش های مستمر امیرعبداللهیان برای حمایت از مردم غزه و توقف کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی انجام می شود.

رئیس جمهور نیز هفته جاری در اجلاس ریاض سخنرانی و ۱۰ راهکار خود برای حل بحران غزه به سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب ارائه کرد.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید