مانور‌های هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

کدخبر: ۶۱۰۱۶۳
اقتصادنیوز: نیروی هوایی کره جنوبی و آمریکا در راستای ارتقای عملیات ترکیبی، امروز رزمایش هوایی را بر فراز دریای زرد برگزار کردند.
مانور‌های هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش کره جنوبی و ارتش آمریکا امروز چهارشنبه مانور‌های هوایی مشترکی را بر فراز دریای زرد برگزار کردند. دو کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ رزمایش ترکیبی را برگزار کرده اند.

سئول، توکیو و آمریکا در مقابل تهدیدهای کره شمالی/ اولین رزمایش هوایی مشترک برگزار شد

طبق اعلام این وزارتخانه در این مانور هوایی دو بمب افکن استراتژیک آمریکایی B-۵۲H شرکت کردند. این بمب افکن‌های دارای قابلیت حمل بمب اتمی هستند و با جنگنده‌های F-۳۵A، F-۱۵K و F-۳۵B و F-۱۶ کره جنوبی اسکورت شده بودند. 

رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز دو کره

به گزارش تله تریدر، در بخشی از بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: این رزمایش توانایی ائتلاف برای عملیات ترکیبی را نشان داد.

اواخر اکتبر، آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترکی را با مشارکت ۱۳۰ جنگنده به منظور شبیه‌سازی عملیات ۲۴ ساعته جنگی برگزار کردند. این رزمایش با هدف آمادگی برای پاسخگویی فوری و سخت به هر گونه اقدام تحریک‌آمیز به خصوص از سوی کره شمالی برگزار شد. این در حالی است که کره شمالی همکاری نظامی خود را با روسیه افزایش داده است و آمریکا و متحدان آسیایی آن این اقدام پیونگ یانگ را تلاشی برای تقویت قابلیت‌های نظامی خود در ازای حمایت تسلیحاتی از روسیه قلمداد کرده‌اند.

یادآور می‌شود کره شمالی امروز آزمایش زمینی موتور‌های دارای سوخت جامد برای استفاده در نوع تازه‌ای از موشک‌های میان برد بالستیک را با موفقیت انجام داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید