خبر مهم روسیه درباره حمله به اوکرایت/ مسکو به انبار سلاح‌های اورانیومی حمله می‌کند؟

کدخبر: ۶۱۰۳۴۸
اقتصادنیوز: دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به افزایش تهدیدات زیستی آمریکا، از تقویت سیستم‌های پدافند هوایی روسیه در مناطق ناحیه فدرال مرکزی خبر داد و گفت: با هدف پیشگیری از خطرات گلوله‌ها با اورانیوم ضعیف شده، انبار آنها در اوکراین را هدف قرار می‌دهیم.
خبر مهم روسیه درباره حمله به اوکرایت/ مسکو به انبار سلاح‌های اورانیومی حمله می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، نیکولای پاتروشف در جلسه‌ای با اشاره به تداوم اجرای برنامه‌های نظامی-زیستی آمریکا برای ایجاد عوامل بیماری‌زای مصنوعی مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها و واکسن‌ها، اعلام کرد که چنین اقداماتی زمینه را برای احتمال ظهور پاندمی‌ها و اپیدمی‌های جدید فراهم می‌کند.

وی خطر اصلی در خصوص امنیت زیستی مناطق ناحیه فدرال روسیه را مرتبط با فعالیت‌های آمریکا در اوکراین دانست. به گفته وی، ایالات متحده شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها را در اطراف فدراسیون روسیه مستقر کرده است که در آنها آزمایشاتی را با مختصات زیستی مردم اسلاو انجام می‌دهد.

با اشاره به تقویت سیستم‌های پدافند هوایی روسیه، پاتروشف گفت که مقامات به دنبال اقدامات تکمیلی برای دفاع از امنیت مردم و زیرساخت‌های منطقه ناحیه فدرال هستند. به گفته وی، شرایط سختی در این ناحیه حاکم است و اقدامات تروریستی، خرابکارانه و تیراندازی از سوی اوکراین افزایش داشته است.

پاتروشف از بیش از هشت هزار تیراندازی به مناطق بلگوگراد، بریانسک و کورسک در سال ۲۰۲۳ خبر داد که خسارتی معادل هفت میلیارد روبل بر جای گذاشته است. همچنین در این مدت ۱۲۸ عملیات تروریستی، عمدتا توسط پهپادها در منطقه ناحیه فدرال اتفاق افتاده است.

این مقام روس نسبت به افزایش احتمال خرابکاری از سوی کی‌یف با استفاده از سلاح های زیستی خبر داد. به گفته وی، روسیه انبار گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده در اوکراین را طی یک عملیات ویژه برای جلوگیری از استفاده از آنها علیه خود منهدم می کند.

پاتروشف گفت انهدام این گلوله‌های اورانیوم در اوکراین قبلاً منجر به انتشار ذرات آن در اروپا شده است، اما مقامات آنجا حتی نسبت به مردم کشورهای خود نیز بی‌تفاوت هستند.

ناحیه فدرال مرکزی یکی از هشت ایالت فدرال روسیه است که بخش‌هایی از غرب این کشور از جمله مراکز مهم اقتصادی را در بر گرفته‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید