هشدار امیرعبداللهیان به غرب/ گسترش دامنه جنگ غزه محتمل است

کدخبر: ۶۱۰۳۷۶
اقتصادنیوز: وزیرخارجه درباره دیدارش با همتای فرانسوی در ژنو گفت: هشدار دادیم در صورت تداوم وضعیت در غزه، هر احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور است.
هشدار امیرعبداللهیان به غرب/ گسترش دامنه جنگ غزه محتمل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها درباره وضعیت غزه به ژنو سفر کرده در جمع خبرنگاران درباره این سفر گفت: در دیدار‌ها در ژنو گفتگو‌های مهمی را داشتیم همه اتفاق نظر دارند فجایع این مدت در غزه در تعارض با حقوق بین الملل است. جنایات جنگی و نسل کشی در غزه غیرقابل اغماض است.

درخواست مهم ایران برای یک نشست فوق العاده/ جزئیات حضور امیرعبداللهیان در ژنو

وی افزود: توافق نظر داشتیم این جنایات علیه غیرنظامیان در غزه و کرانه متوقف شود و مرز رفح بازگشایی و کمک‌های انسانی گسترده وارد غزه و کرانه شود. کوچ اجباری فلسطینی‌ها به سمت اردن و مصر مورد توجه قرار گرفت.

سفر مهم امیرعبداللهیان به سوییس

وزیر خارجه بیان کرد: درخواست ما از مقامات بین‌المللی سازمان ملل و صلیب سرخ و سازمان‌های بشردوستانه این بود که باید از حالت انفعال خارج شد و اقدامات اساسی و جدی آن‌ها را جهانیان شاهد باشند.
وی گفت: گفتگو‌های صریح و روشن و مهم با وزیر خارجه فرانسه داشتیم و روشن ساختیم که شما نمی‌توانید در کنار آمریکا فقط از اقدام حماس سخن بگویید و گفتیم حماس از نظر ما یک جریان و حرکت فلسطینی آزادیبخش در مقابل اشغالگری است. البته ما کشتار زنان و کودکان را در هر جای جهان همواره محکوم کردیم، ولی سکوت آمریکا و برخی کشور‌های غربی نسبت به کشتار کودکان و زنان در فلسطین قابل تحمل نیست. ما و ایشان اتفاق نظر داشتیم که دامنه جنگ نباید گسترش یابد.
وزیر خارجه گفت: هشدار دادیم در صورت تداوم وضعیت غزه، هر احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید