حمله اسرائیل به بیمارستان ابن سینا/ چرا دو امدادگر بازداشت شدند؟

کدخبر: ۶۱۰۴۱۹
اقتصادنیوز :رسانه‌های فلسطینی بامداد جمعه گزارش دادند که نیروهای ارتش اسرائیل خواستار تخلیه فوری بیمارستان ابن سینا در شهر جنین شدند و دو امدادگر را دستگیر کردند.
حمله اسرائیل به بیمارستان  ابن سینا/ چرا دو امدادگر بازداشت شدند؟

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع محلی تأکید کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی چند ساعتی است که این بیمارستان را از هر طرف محاصره کرده‌اند و آمبولانس‌ها را در مجاورت آن تفتیش می‌کنند و از طریق بلندگوها خواستار تخلیه بیمارستان شده‌اند.

 

تکرار ادعای نتانیاهو درباره بیمارستان شفای غزه/ به دنبال اشغال منطقه نیستیم

به گزارش وفا، نیروهای ارتش اشغالگر تعدادی از امدادگران را مجبور کردند دستان خود را بالا ببرند و در محوطه بیمارستان آنها را تفتیش و تعدادی از آنها را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین، دکتر وسام صبیحات، مدیر کل وزارت بهداشت در جنین نیز تأکید کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان ابن سینا را محاصره کرده و از رسیدن آمبولانس‌ها و حتی موارد بیمار به آن جلوگیری می‌کنند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیش از هفت ساعت است که بیمارستان دولتی جنین را محاصره کرده و از انتقال مجروحان یا بیماران به آن جلوگیری می‌کنند.

نیروهای اشغالگر خانه‌ای را در محله جابریات جنین با موشک بمباران کردند

خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای اشغالگر پس از هجوم به شهر و اطراف اردوگاه آن، خانه‌ای را در محله جابریات در شهر جنین بمباران و پنج جوان را دستگیر کردند.

این خبرنگار گزارش داد که نیروهای اشغالگر تک تیراندازها را روی پشت بام تعدادی از ساختمان‌ها مستقر کردند،‌ در حالیکه در حین این عملیات، خودروها و نیروهای اشغالگر هدف تیراندازی شدید مقاومت قرار گرفتند.

دو شهید و تعدادی زخمی در نتیجه حملات پهپادی اشغالگران به اردوگاه جنین

منابع پزشکی به الجزیره گزارش دادند که در نتیجه بمباران اردوگاه جنین در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند، این در حالی است به گفته خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر بیمارستان ابن سینا در نزدیکی اردوگاه جنین را نیز محاصره کرده‌ و خواستار تخلیه کارکنانش شدند.

نیروهای ارتش اشغالگر از چند جهت به شهر و اردوگاه جنین یورش بردند، تمامی ورودی‌ها را بستند، آن را از محیط بیرونی جدا، چندین خیابان را با بولدوزر تخریب و هفت شهروند را دستگیر کردند، همچنین زیرساخت‌ها را در چندین نقطه در شهر و اردوگاه تخریب و منفجر کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌ها بامداد امروز میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در مرکز شهر جنین آغاز شد. در حالی که هلال احمر فلسطین گزارش داد، دو فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در شهر جنین مجروح شدند.

به گزارش وفا، تعدادی از شهروندان نیز بر اثر حملات پهپادها و گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند که در نتیجه به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند.

این سناریو چندین روز است که توسط اشغالگران علیه بیمارستان‌های غزه اجرا شده‌است. اشغالگران با ادعای وجود تونل‌های حماس زیر بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان الشفا اقدام به بمباران بیمارستان و محاصره آن کرده‌اند. بیش از چهل روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس فلسطینی علیه شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه (مجاورت نوار غزه) می‌گذرد که طی آن تعدادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست اسیر شدند. رژیم صهیونیستی نیز با آغاز عملیات «شمشیرهای آهنین» شروع به بمباران شدید نوار غزه کرده که منجر به شهادت هزاران غیرنظامی، که اکثر آنها کودکان هستند همراه با قطع آب، برق و سوخت و اعمال محدودیت‌های اساسی برای ورود کمک‌های بشردوستانه شده و با دو برابر شدن بحران در این باریکه یک تراژدی واقعی رخ داده‌است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید