سازمان بین المللی الدرز:

با کشتار غیر نظامیان امنیت اسرائیل برقرار نمی شود

کدخبر: ۶۱۰۴۲۱
اقتصادنیوز :سازمان بین‌المللی «الدرز» یا ریش‌سفیدان با اعلام اینکه مناقشه اسرائیل و فلسطین «راه حل نظامی ندارد» تاکید کرد که نابودی غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی برای اسرائیل امنیت ایجاد نمی‌کند.
با کشتار غیر نظامیان امنیت اسرائیل برقرار نمی شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ریش‌سفیدان که متشکل از فعالان و رهبران مستقل دنیاست، روز پنجشنبه نامه سرگشاده‌ای با عنوان «نگرشی درباره صلح» به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نوشت.

این گروه از بایدن خواست تا از «فرصت تاریخی» کنونی استفاده کرده و طرح صلحی برای حل مساله فلسطین و اسرائیل ارائه کند.

درخواست نخست‌وزیر کانادا برای پایان کشتار غیرنظامیان در غزه

«مری رابینسون» رئیس جمهوری سابق ایرلند و رئیس ریش‌سفیدان، بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل و سایر اعضای الدرز در نامه خود نوشتند که اگر بایدن بتواند ائتلافی از شرکا برای رسیدن به یک راه حل عادلانه تشکیل داده و راه حلی عملی ارائه کند تاریخ «هرگز رهبری شما (بایدن) را فراموش نخواهد کرد.»

نویسندگان این نامه تاکید کردند که این طرح باید «به ضمیمه شدن فزاینده سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل پایان دهد.»

آنها با بیان اینکه «این مناقشه هیچ راه حل نظامی ندارد» افزودند: نابود کردن غزه و کشتار غیرنظامیان، برای اسرائیلی‌ها امنیت ایجاد نمی‌کند.

سازمان بین‌المللی ریش سفیدان توسط «نلسون ماندلا» رئیس جمهوری فقید آفریقای جنوبی و همسرش «گراسا ماچل» بنیانگذاری شده است و اکثر اعضای آن را مدافعان صلح، حقوق بشر و رهبران سرشناس پیشین کشورها یا سازمان‌های بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

اعضای سازمان ریش سفیدان یا سازمان متنفذین به عنوان فعالان صلح و مدافعان حقوق بشر، فعالیت می‌کنند. آنها خود را به عنوان «رهبران مستقل جهانی برای صلح و حقوق بشر» توصیف می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید