فقط ۴ بیمارستان در نوار غزه فعال است + فیلم

کدخبر: ۶۱۰۸۹۳
اقتصاد نیوز : سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل "یونیسف" امروز یکشنبه اعلام کرد که از بمباران دو مدرسه در غزه شوکه شده‌ و این درحالی است که فقط چهار بیمارستان در کل نوار غزه هم اکنون فعالیت می کند.
فقط ۴ بیمارستان در نوار غزه  فعال است + فیلم

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی آژانس یونیسف در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که از حملات رژیم صهیونیستی به دو مدرسه در نوار غزه شوکه شدیم.

وی تاکید کرد که اولویت ما محافظت از کودکان و غیرنظامیان در نوار غزه است.

پیش از این معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت: کشته شدن کودکان، زنان و مردان در حالی که در مدرسه الفاخوره در شمال غزه پناه گرفته بودند، خبری دردناک است.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت سازمان ملل منتشر شد، افزود: پناهگاه‌ها مکان‌های امن و مدارس مکان‌های یادگیری هستند.

در حالی که ارتش رژیم اسرائیل ۴۴ روز است که جنگی ویرانگر و حملات وحشیانه ای را علیه مردم بیگناه غزه به راه انداخته است این مقام سازمان ملل تاکید کرد که شهروندان غیرنظامی دیگر نمی توانند و نباید این موضوع را تحمل کنند.

پیش‌بینی اسرائیلی از آینده جنگ غزه/ دست اسرائیل به غزه می‌رسد؟

وی در پایان بیانیه خود آورده است که «انسانیت باید پیروز شود».

به گفته منابع پزشکی در غزه، روز شنبه ده‌ها فلسطینی در بمباران مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال غزه توسط رژیم صهیونیستی شهید یا زخمی شدند.

به گفته این منابع، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدرسه «تل الزعتر» در شهر «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه را بمباران کرد که ده ها نفر دیگر شهید یا زخمی برجای گذاشت.

از سوی دیگر، صهیب الهمص، مدیر بیمارستان کویتی غزه در اظهاراتی گفت که درحال حاضر ۴ بیمارستان در غزه فعال هستند و برخی از آن‌ها نیز به‌زودی دیگر قادر به فعالیت نیستند.

وی گفت که بیمارستان‌ها به‌طور کامل از خدمت خارج شدند.

مدیر اطلاع‌رسانی در بیمارستان شهدای اقصی نیز در گفت‌وگو با العربی اعلام کرد: از ابتدای تجاوزها بیش از ۲۸۷۲ شهید و ۶ هزار مجروح به این بیمارستان منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد که تقریبا ۱۰۰ بیمار همچنان در بیمارستان الشفاء هستند که از سرنوشت آن‌ها مطلع نیستیم.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید