توافق غزه منتفی شد/ حماس و اسرائیل زیر توافق زدند

کدخبر: ۶۱۱۰۵۰
​ افقتصادنیوز :عضو دفتر سیاسی حماس اخبار رسانه‌ها را درباره اینکه از امروز دوشنبه پیرامون تبادل اسرا توافق می‌شود، تکذیب کرد. مقامات اسرائیل نیز اعلام کردند هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است.
توافق غزه منتفی شد/ حماس و اسرائیل زیر توافق زدند

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی حماس اخباری را که رسانه‌ها به نقل از این جنبش درباره دستیابی به توافق پیرامون تبادل اسرا منتشر کردند، رد کرد.

همچنین مقامات صهیونیستی حاضر در جلسه کابینه جنگ که درباره بررسی معامله تبادل اسرا با مقاومت فلسطین برگزار شد، گفتند، هنوز توافقی حاصل نشده است اما ظاهرا مذاکرات پیشرفت داشته است.

درخواست عضو ارشد حماس برای محاکمه جنایتکاران جنگی

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که رایزنی‌ها درباره برقراری آتش‌بس موقت پیشرفت داشته اما زمان خواهد برد.

این رسانه‌ها اعلام کردند، پیشنهاد شده بود که ۵۰ اسیر صهیونیستی در ازای آزادی بیش از ۵۰ اسیر فلسطینی اعم از زن و کودک آزاد شوند.

منابع ویژه هم گفتند که تمامی شروط حماس در نسخه نهایی آتش‌بس موقت لحاظ شده است و این جنبش با آزادی اسیران صهیونیستی موافقت کرده اما رژیم صهیونیستی تعلل می‌کند.

جنبش حماس شرط کرده بود که در ازای آزادی دهها اسیر صهیونیست در نوار غزه، اسیران فلسطینی اعم از زن و کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

منابع گفتند، حماس برای تبادل اسرا شرط کرده بود که آتش‌بس پنج روزه برقرار شود، یک محیط امنی بدون حضور پهپادهای صهیونیستی در آسمان نوار غزه ایجاد و کمک‌های انسانی به هر دو قسمت شمال و جنوب غزه برسد زیرا این کمک‌ها تنها در مناطق جنوبی توزیع می‌شود.

در آمریکا هم معاون مشاور امنیت ملی این کشور روز شنبه در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» گفت، دستیابی به توافق در مذاکرات تبادل اسرا نزدیک است و اختلافات در این باره بسیار کم شده است.

این شبکه پیشتر به نقل از منابع آگاه از مذاکرات اعلام کرده بود، یکی از نکات مورد اختلاف در این مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس موقت در مقابل بازگرداندن اسرای صهیونیستی درخواست حماس درباره عدم حضور پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان غزه است. علاوه بر آن درباره مدت زمان آتش‌بس و تعداد اسرایی هم که آزاد خواهند شد، اختلاف نظر است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید