نشست مهم اتحادیه اروپا و اردن درباره خاورمیانه

کدخبر: ۶۱۲۰۱۸
​ اقتصادنیوز :بر اساس اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه و اردن قرار است به صورت مشترک آنچه را که «نشست صلح خاورمیانه» خوانده‌اند در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار کنند.
نشست مهم اتحادیه اروپا و اردن درباره خاورمیانه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، دفتر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اتحادیه با مشارکت اردن به صورت مشترک نشستی را درباره «صلح خاورمیانه» در شهر بارسلونا برگزار می‌کند.

پیام توئیتری «بورل» درباره خانواده کارمندان اتحادیه اروپا در غزه

به نوشته خبرگزاری آناتولی، دفتر جوزپ بورل در بیانیه‌ای نوشت: «اتحادیه اروپا به همراه ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن مشترکا ریاست نشست وزرای امور خارجه اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه را در روز دوشنبه هفته جاری در شهر بارسلونا به عهده دارد.»

در ادامه این بیانیه عنوان شد: «امنیت اسرائیل را نمی‌توان تنها با تدابیر نظامی تضمین کرد. از نظر اتحادیه اروپا، تنها راه به سمت دستیابی به موفقیت، امنیت و صلح پایدار هم برای اسرائیل و هم فلسطین، راه حل دو دولتی است.»

دفتر بورل در این بیانیه اضافه کرد: «جامعه بین‌المللی وظیفه تعامل جدی برای ممکن ساختن این امر را دارد. ابتکار عمل تلاش روز صلح که اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورهای عربی در ماه سپتامبر در سازمان ملل به جریان انداختند گامهای نخست در این مسیر را تنظیم می‌کند.»

جوزپ بورل از سوی دیگر دیداری با عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان در شهر بروکسل داشت.

بورل در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز نشستی سودمند با بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان در شهر بروکسل داشتم. در این نشست درباره تحولات منطقه‌ای و اهمیت اجتناب از تشدید هر چه بیشتر تنش بحث شد. اتحادیه اروپا به حمایت از ثبات و امنیت لبنان پایبند می‌ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید