خط ونشان مقام ارشد حزب‌الله برای اسرائیل

کدخبر: ۶۱۲۳۰۹
اقتصادنیوز:نبیل قاووق عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان گفت: کسانی که به دنبال بازارگرمی برای اهداف و خواسته‌های اسرائیل هستند باید ناامید شوند چرا که ما هرگز در زمان پیروزی‌ها به دشمن اجازه نمی‌دهیم که هیچ گونه دستاوردی به ضرر کرامت و عزت لبنان محقق کند. هرگز اجازه تغییر هیچ معادله‌ای از معادلاتی را که ژوئیه ۲۰۰۶ با خون خود ثابت کردیم، نخواهیم داد.
خط ونشان مقام ارشد حزب‌الله برای اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا مقام ارشد حزب الله تاکید کرد: شکست از زمان ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی ادامه داشته است. اولمرت دو هدف را برای جنگ علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ تعیین کرد و آن از بین بردن حزب الله و آزادی دو اسیر خود بدون دادن چیزی در ازای آن بود. اما جنگ تمام شد و اولمرت نتوانست حزب‌الله را از بین ببرد یا دو اسیر خود را آزاد کند. بلکه با مذاکره و با یک بهای سنگین دو اسیرش را آزاد کرد.

 

وی تأکید کرد: امروز نتانیاهو جنگی را علیه غزه با دو هدف به راه انداخت. یکی نابودی حماس و دیگری آزادی اسرای خود بدون اینکه چیزی در ازای آن پرداخت کند. اما بعد از ۴۸ روز مذاکره برای آزادی اسرا آغاز شد و نتانیاهو نه تنها نتوانست حماس را از بین ببرد بلکه شکست خورد. امروز در اراضی اشغالی این اظهارات گفته می‌شود که آنچه سقوط خواهد کرد حماس نیست بلکه نتانیاهو است. چرا که وی به رغم تمام حمایت‌های آمریکا در این جنگ شکست خورد.

نبیل قاووق گفت: ساکنان شهرک‌های مجاور مرزهای لبنان شکایتی را به دادگاه رژیم صهیونیستی ارائه کرده و خواهان انتقال این شهرک‌ها به پنج کیلومتر دورتر شدند. چرا که آنها نگران اقدامات حزب الله هستند. شهرک نشینان گفتند که مادامی که حزب‌الله در جنوب است ما هرگز به آنجا باز نمی‌گردیم. این خبر خوبی است چرا که ما صاحبان و فرزندان این سرزمین هستیم و در آن می‌مانیم و شهرک نشینان نباید به آنجا بازگردند چرا که این سرزمین آنها نیست.

شنبه مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با چند ساعت تأخیر انجام شد و در این مرحله ۳۹ اسیر فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود که ۱۳ اسیر اسرائیلی و نیز چهار نفر با ملیت‌های خارجی(تایلندی) را تحویل صلیب سرخ داده‌اند تا به گذرگاه رفح منتقل شوند.

حماس اعلام کرده که در پاسخ به تلاش‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بازداشت‌شدگان تایلندی را آزاد کرده‌است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز با تایید خبر تبادل اسرا اعلام کرد که صلیب سرخ اسرای آزاد شده اسرائیلی را تحویل گرفته و این افراد به گذرگاه مرزی رفح در مرز غزه با مصر منتقل شده‌اند.

چهارشنبه حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روز و تبادل اسرا موافقت کردند. آتش‌بس در غزه از جمعه آغاز شد. مرحله اول تبادل اسرا نیز روز جمعه انجام شد. مقامات اشغالگر جمعه ۳۹ اسیر فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد کردند.

طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید