تاکید قطر بر آتش‌بس دائمی در غزه/ واکنش غرب به جنگ ناامیدکننده است

کدخبر: ۶۱۲۳۹۵
نخست وزیر قطر تاکید کرد که واکنش غرب به جنگ علیه غزه برای کل منطقه شدیداً ناامید کننده است.
تاکید قطر بر آتش‌بس دائمی در غزه/ واکنش غرب به جنگ ناامیدکننده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  نخست وزیر قطر در گفت‌وگو با فایننشال تایمز اظهار داشت که ناکامی در دست‌یابی به آتش‌بس دایمی در غزه منطقه را در برابر خطر جنگ و ناامنی قرار می‌دهد.

نخست وزیر قطر همچنین افزوده است که اسرائیل لیستی از اسامی ۹۰ زن و کودک اسرائیلی را که در جریان حمله هفتم اکتبر حماس به اسارت گرفته شدند، تحویل ما داده است. به گقته نخست وزیر قطر، واکنش غرب به جنگ علیه غزه برای کل منطقه شدیداً ناامید کننده است.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به تجمع فلسطینیان مقابل زندان اوفر در غرب رام الله برای استقبال از اسرای آزاده، ۲۱ نفر زخمی شدند.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد که تمدید آتش‌بس در غزه امکان پذیر است. «جان فاینمر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه MSNBC تاکید کرد: «به اعتقاد ما، تمدید آتش‌بس موقت در غزه امکان پذیر است. تمدید آتش‌بس موقت در صورتی که حماس آماده آزادی دیگر گروگان‌ها باشد، ممکن است.»

همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش می‌کند تا آتش‌بس موقت در غزه را تمدید کند.

در این بیانیه آمده است: «جنبش مقاومت اسلامی حماس در تلاش خواهد بود آتش‌بس موقت را پس از پایان مدت ۴ روزه همان‌طور که در این توافق ذکر شده، از طریق مذاکره جدی برای افزایش تعداد اسرای اسرائیلی که قرار است آزاد شوند، تمدید کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید