​وزیر خارجه فلسطین:

اوضاع غزه فاجعه بار است/ آتش بس دائم تنها راه حل پایان جنگ

کدخبر: ۶۱۲۵۲۶
وزیر خارجه فلسطین خواستار تمدید آتش‌بس و تبدیل آن به آتش‌بس دائمی شد.
اوضاع غزه فاجعه بار است/  آتش بس دائم تنها راه حل پایان جنگ

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ریاض المالکی، وزیرخارجه فلسطین اعلام کرد، اوضاع در غزه فاجعه‌بار است و رژیم صهیونیستی برای ورود همه چیز محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، راه‌حل دیگری جز پایان دادن به جنگ در غزه و تمدید آتش‌بس وجود ندارد و مصر برای آن سخت تلاش می‌کند.

براساس گزارش صدی البلد، المالکی همچنین تصریح کرد، شروع مجدد حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه به معنای افزایش درد و رنج مردم است.

تلاش سه کشور برای تمدید آتش بس/ بازدید مقامات قطر از گذرگاه رفح

آتش‌بس در غزه که از روز جمعه آغاز شده، ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد. این آتش‌بس شامل چهار مرحله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی است. در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در هر روز ۳۹ اسیر فلسطینی در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً بعد از اینکه نتوانست هدف خود یعنی نابودی حماس را محقق کند مجبور به پذیرفتن شروط مقاومت فلسطین شد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تل‌آویو فهرستی از اسامی اسرا را دریافت کرده که انتظار می‌رود در مرحله چهارم توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آزاد شوند.

جنبش حماس لیستی شامل ۱۱ اسیر از جمله هشت کودک و سه زن را به رژیم صهیونیستی تحویل داده که قرار است امروز در راستای سری چهارم و آخر مرحله معامله تبادل اسرا آزاد شوند.

توافق آتش‌بس شامل آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی از غزه، در ازای آزادی ۱۵۰ فلسطینی از زنداهای اشغالگران و ورود صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه، امدادی، پزشکی و سوخت به تمام مناطق نوار غزه است. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه از احتمال آزادی ۱۰ اسیر به ازای هر روز آتش‌بس اضافی در نوار غزه استقبال کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید