بیانیه فوری کنگره آمریکا برای جنگ غزه

کدخبر: ۶۰۵۳۴۱
اقتصاد نیوز :بیش از ۱۰۰ عضو کنگره نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال کردند که در آن خواستار اقدام فوری این کشور برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه شدند.
بیانیه فوری کنگره آمریکا برای جنگ غزه
 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، 100 عضوه کنگره از  دولت آمریکا که از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیانحمایت بی قید و شرط می‌کند، خواستند برای برقراری آتش‌بس اقدام کند.

بایدن برای جنگ غزه به سیم آخر زد/ من صهیونیست هستم

براساس گزارش الجزیره، امضاکنندگان حمایت خود را از واکنش واشنگتن به عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی اعلام کردند و گفتند که پاسخ این رژیم باید مطابق قوانین بین‌المللی و ارزش‌های دموکراتیک مشترک باشد.

 آن‌ها خاطرنشان کردند که در نوار غزه نیاز به اقدام فوری برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان بیگناه دارد. ۱۰۰ عضو کنگره در نامه خود گفتند که مناقشه بین فلسطینی‌ها و اسرائیل با ابزار نظامی قابل حل نیست.

نقشه اسرائیل برای جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله/ آمریکا آتش تل‌آویو را خاموش می‌کند؟

 آن‌ها از دولت آمریکا خواستند تا با رژیم صهیونیستی و شرکای منطقه‌ای برای تضمین ثبات در کرانه باختری و جلوگیری از تشدید خشونت در آن منطقه همکاری کند.  دیروز، شنبه، دولت بایدن اعلام کرد که درخواست کمک نظامی فوری به رژیم صهیونیستی و اوکراین به ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار کرده است.

دولت بایدن به دلیل حمایت بی قید و شرط از اشغالگران صهیونیست در جنگی که علیه غزه به راه انداخته و وارد سومین هفته خود شده و منجر به شهید شدن بیش از ۴۰۰۰ فلسطینی و مجروح شدن هزاران نفر شده است، با انتقادات زیادی مواجه است.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره بحران غزه/ حق دفاع برای اسرائیل!، فشار بر مقاومت

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در بحبوحه گزارش‌های رسانه‌ای که از برنامه ریزی برای نافرمانی در داخل وزارت خارجه این کشور در اعتراض به مدیریت واشنگتن در این مناقشه خبر می‌داد، تأثیر عاطفی جنگ بین رژیم صهیونیستی و مقاومت  را بر کارمندانش پذیرفت.

 جاش بال، مقام وزارت خارجه آمریکا استعفای خود را به دلیل برخورد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با جنگ جاری در نوار غزه ارائه کرد و گفت که نمی‌تواند از کمک نظامی بیشتر آمریکا به رژیم صهیونیستی حمایت کند و واکنش دولت آمریکا را واکنشی بی پروا بر اساس «ورشکستگی فکری» توصیف کرد. 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید