جنگ ترکیبی آمریکا علیه روسیه/ قطع روابط دیپلماتیک در انتظار مسکو و واشنگتن؟

کدخبر: ۶۱۲۷۳۲
اقتصادنیوز : معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ایجاد ناآرامی‌ها و بحران‌های نظامی از سوی ایالات متحده در ویتنام و افغانستان، گرفتاری مجدد آمریکایی‌ها در شرایطی مشابه در اوکراین را قابل پیش‌بینی دانست.
جنگ ترکیبی آمریکا علیه روسیه/ قطع روابط دیپلماتیک در انتظار مسکو و واشنگتن؟

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، سرگئی ریابکوف گفت: ایالات متحده نه تنها یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته، بلکه برای تغییر رژیم و دامن زدن به هرج و مرج داخلی و ناآرامی در روسیه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

چین قربانی مهم حمله روسیه به اوکراین!/بلوف پکن نگرفت

این دیپلمات ارشد روس با اشاره به تلاش ایالات متحده برای دامن زدن به ناآرامی‌ها و تغییر رژیم در کشور متبوعش تاکید کرد: در صورت تداوم رویکرد آشوب‌طلبانه آمریکا در منطقه، اوکراین نیز به سرنوشتی همچون ویتنام و افغانستان گرفتار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سناریوی رویارویی مسکو و واشنگتن به حدی قطعی شده که باید مورد توجه قرار گیرد و این احتمال وجود دارد که تشدید بیشتر تنش‌ها توسط آمریکا منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به رویکرد خصمانه واشنگتن، گزینه های احتمالی که آمریکا در آینده از آن بهره می‌برد را بسیار محدود توصیف کرد و گفت: یک سناریوی منفی شامل افزایش تنش ها تا قطع رابطه به شدت فرسوده دیپلماتیک میان دو کشور خواهد بود.

وی به گزینه محتمل دیگری اشاره کرد که در آن غربی ها تلاش می کنند با ایجاد شکاف در میان کشورهایی که تمایلی به پذیرش نظم جهانی مبتنی بر قوانین غرب ندارند، روسیه و چین را مهار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید