دستور آمریکا به اسرائیل/ کمک‌های بشردوستانه ادامه داشته باشد

کدخبر: ۶۱۲۷۵۸
​ اقتصادنیوز : به گفته دو مقام ارشد آمریکایی، واشنگتن با صراحت به اسرائیل اعلام کرده است که حتی پس از پایان آتش‌بس موقت، کمک‌های بشردوستانه و سوخت باید به غزه برسند.
دستور آمریکا به اسرائیل/ کمک‌های بشردوستانه ادامه داشته باشد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، آکسیوس به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که واشنگتن صراحتاً به رژیم صهیونیستی اطلاع داده که سطح کنونی ارسال کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه باید حتی پس از پایان آتش‌بس موقت جاری، ادامه داشته باشد.

گزارش ویژه واشنگتن پست درباره لشکرکشی آمریکا به غزه

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند؛ توافقی که قرار بود در روز دوشنبه به پایان برسد، اما «حماس» در آخرین ساعات اعلام کرد که «با برادران قطری و مصری در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر و با همان شروط آتش‌بس پیشین» به توافق رسیده است.

در این روزها که آتش‌بس اعلام شده، میزان تحویل کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه، خصوصاً در مناطق شمالی آن افزایش چشمگیری داشته و فلسطینیان ساکن این اراضی از سوخت و گاز برای پخت‌وپز بهره‌مند شده‌اند.

به گفته این مقامات آمریکایی، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید دارد که ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هیچ ارتباطی با روند آزادسازی اسرا و روند تبادل اسرا ندارد.

یکی از منابع گفت: کمک‌هایی که به غزه ارسال شده و سوختی که به این منطقه تحویل داده می‌شود ارتباطی به آزادسازی گروگان‌ها ندارد. بی‌شک ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا از آتش‌بس برای افزایش حداکثری اسرای آزادشده استفاده کنیم؛ اما این تلاش‌ها فرایندی مجزا دارند.

وی افزود: آمریکا صراحتاً بیان کرده است که سطح کنونی یا افزایش‌یافته کمک‌ها در شرایط ایده‌آل باید برقرار بماند.

این در حالی است که نهادهای حقوق بشری از افزایش سطح ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ابراز رضایت کرده‌اند؛ اما تاکید دارند که این سطح از کمک‌ها به هیچ وجه پاسخگوی نیاز گسترده ۱.۷ میلیون فلسطینی آواره در نوار غزه نیست.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری کرد.

رژیم صهیونیستی در توافق آتش‌بس وادار به پذیرش شروط مقاومت شده است؛ بدین ترتیب که در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید