پوتین به محمود عباس پیام داد/ تاکید رئیس جمهوری روسیه بر تاسیس کشور مستقل فلسطینی

کدخبر: ۶۱۲۸۲۶
رئیس جمهوری روسیه در پیامی به تشکیلات خودگردان فلسطین بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد و گفت که تاسیس کشور مستقل فلسطینی شرط کلیدی برای صلح عادلانه، پایدار و جامع میان اسرائیل و فلسطین است
 پوتین به محمود عباس پیام داد/ تاکید رئیس جمهوری روسیه بر تاسیس کشور مستقل فلسطینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  پوتین سه‌شنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطینی گفت: اکنون که مناقشه و خونریزی موجب رنج مردم فلسطین شده است لازم می‌دانم بر حمایت دائمی روسیه از تحقیق حق مشروع مردم شما برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ تاکید کنم.

به گفته پوتین، «تاسیس کشور مستقل فلسطینی شرط کلیدی برای صلح عادلانه، پایدار و جامع میان اسرائیل و فلسطین است.»

وی افزود: یقین دارم که با تلاش‌های مشترک می‌توانیم روابط دوستانه و سنتی میان روسیه و فلسطین را ارتقا داده و از همکاری در حوزه‌های مختلف بهره متقابل ببریم.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

به دنبال پایان مهلت توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان اسرائیل و حماس، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید