مخالفت شدید تشکیلات خودگردان فلسطین با قیمومیت بر نوار غزه

کدخبر: ۶۱۲۸۴۰
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت کامل این تشکیلات با هرگونه سناریویی برای قیمومت بر نوار غزه پس از پایان جنگ جاری تاکید کرد.
مخالفت شدید تشکیلات خودگردان فلسطین با قیمومیت بر نوار غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  ابراهیم ملحم، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت کامل تشکیلات خودگردان با هرگونه سناریویی برای قیمومت بر نوار غزه پس از پایان جنگ جاری میان رژیم صهیونیستی و حماس، تأکید کرد. 

ابراهیم ملحم، همچنین با بیان این‌که «تشکیلات خودگردان فلسطین» و «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» نمایندگان قانونی مردم فلسطین هستند، گفت: «شورای امنیت در انجام تعهدات خود در قبال کرانه باختری و نوار غزه ناتوان مانده است».

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه با توضیح این که همه جناح‌های فلسطینی نیروهایی ملی در بافت ملی فلسطین هستند، خاطرنشان کرد که «در حال حاضر هیچ اختلافی بین جناح‌های فلسطینی وجود ندارد».

یک دیپلمات اروپایی پیش‌تر در اوایل ماه جاری، بر آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص اداره نوار غزه پس از جنگ تاکید کرده بود. این دیپلمات اروپایی به «العربیه» گفت که «اتحادیه اروپا تشکیلات خودگردان فلسطین را تنها طرف قانونی برای اداره غزه می‌شناسد».

وی در این‌باره افزود که اتحادیه اروپا آماده پشتیبانی از تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه مسائل امنیتی در پی جنگ غزه است.

این دیپلمات اروپایی در ادامه گفت: «حجم ویرانی در غزه احتمالا به یک اداره انتقالی تحت نظارت سازمان ملل نیاز دارد». العربیه اعلام کرده است که در تاریخ ۳۱ اکتبر به سندی دست یافته است که نشان می‌دهد چندین کشور اروپایی در مورد گزینه بین‌المللی کردن اداره غزه پس از جنگ گفت‌وگو کرده و پیشنهاد تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مدیریت آن با همکاری سازمان ملل را داده‌اند.

این سند که توسط آلمان تهیه و در میان تعدادی از کشورهای اروپایی توزیع شد، پیشنهاد می‌کند که یک ائتلاف بین‌المللی مسئولیت تامین امنیت غزه پس از جنگ را به عهده بگیرد. در این سند همچنین با تکرار برخی ادعاها آمده است که «این ائتلاف سیستم‌های تونل را برچیده و قاچاق سلاح به نوار غزه را متوقف خواهد کرد».

سند افشا شده همجنین توانایی اسرائیل برای از بین بردن حماس از طریق ابزارهای نظامی را مورد تردید قرار داده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید