پیشنهاد آمریکا برای بعد از پایان جنگ غزه/ مخالفت دوباره این کشور با آتش‌بس در منطقه

کدخبر: ۶۱۰۷۸۵
رئیس جمهوری آمریکا گفت که پس از جنگ اسرائیل و مقاومت فلسطین، در نهایت تشکیلات خودگردان باید بر نوار غزه و کرانه باختری حکومت کند.
پیشنهاد آمریکا برای بعد از پایان جنگ غزه/ مخالفت دوباره این کشور با آتش‌بس در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت: در حالی که در جهت راه حل دو دولتی و برای صلح تلاش می‌کنیم، غزه و کرانه باختری باید تحت یک ساختار حکومتی واحد و در نهایت تحت تشکیلات خودگردان فلسطینی احیاشده، دوباره متحد شوند.

بایدن افزود: هیچ گونه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه، هیچ اشغال دوباره، هیچ محاصره و کاهش قلمروی نباید وجود داشته باشد.

او در این مقاله تلاش کرد تا به این پرسش پاسخ دهد که پس از پایان درگیری، آمریکا برای غزه چه می‌خواهد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است که اسرائیل باید «تمام مسئولیت نظامی» در غزه را «برای آینده قابل پیش بینی» در اختیار داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با آتش‌بس در غزه مخالفت کرد و افزود: هر آتش‌بسی فرصتی برای بازسازی زرادخانه راکتی، جابجایی مبارزان خماس و حمله دوباره به افراد بی‌گناه است.

بایدن همچنین گفت که ایالات متحده آماده است علیه «افراطی‌هایی» که به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند، ممنوعیت صدور روادید اعمال کند. خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌های کرانه باختری اشغالی از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر افزایش یافته است.

بایدن گفت: من در گفت‌وگو با سران اسرائیل تاکید کرده‌ام که خشونت‌های افراطی ها علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید متوقف شود و کسانی که این خشونت‌ها را مرتکب می‌شوند باید پاسخگو باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید