فوری؛ ورود بایدن به تل‌آویو

کدخبر: ۶۰۴۶۴۲
اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده دقایقی پیش طبق سفری برنامه‌ریزی و از پیش اعلام شده وارد اسرائیل شد و در فرودگاه از سوی بنیامین نتانیاهو مورد استقبال قرار گرفت.
فوری؛ ورود بایدن به تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز بایدن که سفرش تحت تاثیر تبعات حمله مرگبار سه‌شنبه شب به بیمارستان المعمدانی در غزه قرار گرفته پیش از ترک واشنگتن تلفنی با بنیامین نتانیاهو گفتگو کرده و از آنچه در این حادثه خونین روی داده است ابراز تاثر، خشم و اندوه کرده بود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ضمن اشاره به اینکه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز تلفنی گفتگو کرده است، یادآور شد که از مشاورانش خواسته است «به جمع‌آوری اطلاعات درباره آنچه دقیقاً در غزه روی داده است، ادامه دهند».

جو بایدن بر اساس برنامه قبلی قرار بود پس از اسرائیل به اردن سفر کند و در آنجا با عبدالله دوم، پادشاه اردن، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر گفتگو کند.

این نشست چهارجانبه اما سه‌شنبه شب، دقایقی پس از حمله به بیمارستان غزه به دلیل امتناع محمود عباس و عبدالله دوم برای شرکت در آن لغو شد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز در پی این اتفاق، به گفته کاخ سفید مرحله بعدی سفر خود به اسرائیل را لغو و به زمان دیگری موکول کرده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید