پیش بینی هیل از پایان آتش‌بس غزه /رویارویی اسرائیل با حماس سخت ترمی شود ؟

کدخبر: ۶۱۲۹۳۵
اقتصاد نیوز : یک رسانه آمریکایی نوشت که اگر آتش‌بس موقت در غزه پایان یابد، انتظار می‌رود درگیری‌ها وارد مرگبارترین مرحله شود و رویارویی ارتش اسرائیل با نیروهای اصلی حماس در جنوب این باریکه، برای اسرائیل دشوار خواهد بود.
 پیش بینی هیل از پایان آتش‌بس غزه /رویارویی اسرائیل با حماس  سخت ترمی شود ؟

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، این رسانه آمریکایی با اشاره به این که نیروهای صهیونیستی تاکنون کنترل بخش هایی از نیمه شمالی و مرکز شهر غزه را در اختیار قرار داشته اند، تمرکز بعدی آنها را مناطق جنوبی غزه عنوان کرد که محل سکونت یک میلیون و ۷۰۰ هزار غیرنظامی فلسطینی است.

هیل مدعی شد: به غیر از جمعیت غیرنظامی، جنوب غزه همچنین محل استقرار بخش اعظمی از نیروهای حماس است و بسیاری از مبارزان این گروه، از مرکز و دیگر مناطق در شمال به جنوب عزیمت کرده و در آنجا مخفی شده اند.

پیام مهم یک مقام ارشد حماس درباره آتش بس غزه

این گزارش می افزاید: اگر (رژیم) اسرائیل طبق هدف بیان شده خود برای نابودی حماس وارد جنگ در جنوب شود، بسته به مدت زمان تمدید آتش بس و چگونگی آزادی اسرا، این جنگ می تواند تشدید شود و خطر جنگ برای غیرنظامیان بالا خواهد بود.

این رسانه اعلام کرد که در حال حاضر نیروهای صهیونیستی ادعا دارند که متعهد به آزادی اسرا در طول آتش بس موقت هستند و در عین حال خود را برای فاز بعدی جنگ آماده می کنند.

جان هانا کارشناس ارشد دفاعی در موسسه آمریکایی امور امنیت ملی تایید کرده است که عملیات نظامی برای (رژیم) اسرائیل در جنوب دشوار خواهد بود.

هیل نوشت: سوالات دشواری درباره این که (رژیم) اسرائیل گام بعدی جنگ را چگونه پیش خواهد برد، مطرح است. دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا این هفته به خبرنگاران اعلام کرد که این رژیم باید در جنوب بیشتر احتیاط و از تکرار تله های جنگ در شمال غزه اجتناب کند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، جنگ غزه تاکنون به کشته شدن ۱۴ هزار فلسطینی که بسیاری از آنها زن و کودک هستند منجر شده است.

هیل در ادامه آورده است: مقام های آمریکایی، (رژیم) اسرائیل را تحت فشار قرار داده اند تا «مناطق بدون درگیری» در جنوب غزه ایجاد کند که همچنین می تواند شامل پناهگاه های سازمان ملل و دیگر امکان به دور از درگیری ها باشد.

جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد که بایدن نمی خواهد شاهد کشته و زخمی شدن غیرنظامیان بیشتری در جنگ غزه شود و به همین دلیل ما از شرکای اسرائیلی خود می خواهیم با احتیاط و دقت هر چه بیشتر عمل کنند.

به نوشته هیل، این رژیم ممکن است غیرنظامیان را مجبور به ورود به منطقه مواسی، باریکه ای در سواحل جنوب غزه کند. اما کل محدوده ساحلی غزه فقط ۱۴۱ مایل مربع وسعت دارد و بخش کوچکتری از قلمرو جنوب با برخورداری از نزدیک به ۲ میلیون نفر پرازدحام است.

رابرت سندرز استاد امنیت ملی دانشگاه نیوهاون درباره توانایی رژیم صهیونیستی برای مدیریت جنگ و جدا کردن غیرنظامیان از نیروهای حماس در جنوب غزه با توجه به کوچک بودن وسعت و ازدحام جمعیت آن، ابراز تردید کرده است.

وی با زیر سوال بردن امکان تامین نیازهای انسانی افراد در منطقه ایجاد شده به اصطلاح «امن» در جنوب غزه اظهار داشت که اگر (رژیم) اسرائیل به همان شیوه جنگ در شمال، در جنوب غزه نیز ادامه دهد خشم جهانیان افزایش خواهد یافت و فکر نمی کنم که جهان این نوع حمله را به جنوب بپذیرد.

هیل در گزارش خود مدعی است که از ابتدای عملیات غزه تاکنون حدود ۷۷ سرباز صهیونیست کشته شده اند و ارتش این رژیم با تلفات بیشتری در جنوب مواجه خواهد شد.

جری مایرل، محقق ارشد برنامه ریزی و تدابیر جنگی در مرکز تحلیل‌های دریایی آمریکا، تایید کرده که غزه با توجه به ازدحام جمعیت آن چالشی منحصر به فرد برای رژیم صهیونیستی و پیشبرد اهداف جنگی ادعایی این رژیم است.​

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید