تلاش آمریکا برای خرید گلوله‌های توپخانه یونان برای اوکراین

کدخبر: ۶۱۳۰۳۵
اقتصادنیوز: یک رسانه یونانی از مذاکرات آمریکا با یونان بر سر خرید گلوله‌های توپخانه برای ارسال به اوکراین خبر داد.
تلاش آمریکا برای خرید گلوله‌های توپخانه یونان برای اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه کاتیمرینی یونان در گزارشی از مذاکرات آمریکا با یونان بر سر خرید گلوله‌های توپخانه برای ارسال به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، در گزارش این روزنامه آمده است: ایالات متحده قصد دارد ۵۰ هزار گلوله کالیبر ۱۰۵ میلیمتری، ۲۰ هزار گلوله کالیبر ۱۵۵ میلیمتری و ۵ هزار گلوله کالیبر ۲۰۳ میلیمتری از یونان خریداری کند تا بتواند دوباره ذخایر اوکراین را پر کند و مذاکرات بر سر خرید این گلوله‌های توپخانه در مرحله نهایی است.

دستگیری مامور اوکراینی در روسیه به اتهام بمب‌گذاری

بر اساس این گزارش، ارزش کل این معامله تسلیحاتی بالغ بر ۴۷ میلیون دلار است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اتحادیه اروپا پیشتر متعهد شده بود تا مارس سال آینده یک میلیون گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری به کی‌یف ارائه کند اما بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) هشدار داد که این تعهد محقق نخواهد شد.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) اعلام کرد که تحویل مهمات از سوی متحدان غربی این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

تیتر یک
کارگزاری مفید