بلینکن وارد اسرائیل شد+ فیلم

کدخبر: ۶۱۳۰۶۴
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سومین سفر خود به اسرائیل و خاورمیانه از زمان آغاز جنگ غزه، ساعتی پیش وارد تل‌آویو شد.
بلینکن وارد اسرائیل شد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا وزیر خارجه آمریکا قرار است در این سفر با رهبران رژیم صهیونیستی درباره تمدید آتش‌بس موقت و افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت وگو کند.

همچنین یک مقام فلسطینی درباره سفر بلینکن گفت که انتظار می‌رود وی در این سفر ضمن بازدید از کرانه باختری با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار کند.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه آمریکا قبل از پرواز به سوی سرزمین‌های اشغالی در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، گفت: در روزهای آتی تمرکز ما بر روی انجام هر کاری خواهد بود که برای تمدید آتش‌بس موقت ضروری است تا بتوانیم اسرای بیشتری را آزاد کرده و کمک‌های بشردوستانه بیشتری را وارد نوار غزه کنیم.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش بیان نشود پیشتر به خبرنگاران گفته بود که بلینکن در سفر آتی خود به بروکسل و تل آویو با سران و رهبران کشورها درباره «آینده غزه و نیاز به تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی» گفت وگو خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که هدف از سفر بلینکن تداوم تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری میان (رژیم) اسرائیل و حماس است.

به گفته وی، بلینکن همچنین در این سفر بر حفظ افزایش کمک‌های بشردوستانه غزه، تضمین آزادی همه اسرا و بهبود حفاظت از غیرنظامیان در غزه تاکید خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید