هشدار پاپ به اسرائیل/ حمله به غزه تروریستی است!

کدخبر: ۶۱۳۱۴۶
اقتصادنیوز: رهبر کاتولیک‌های جهان به رژیم صهیونیستی درباره ارتکاب تروریسم در نوار غزه هشدار داد.
هشدار پاپ به اسرائیل/ حمله به غزه تروریستی است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پاپ فرانسیس در تماس تلفنی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را عملیات تروریستی توصیف کرده است.

به گفته یک مقام ارشد صهیونیست، هرتزوگ به پاپ اعتراض کرد و این موضع را تکرار کرد که «دولت اسرائیل برای دفاع از مردم خود در غزه آنچه لازم است انجام می دهد»، اما پاپ به او گفت: مسئولین واقعا باید پاسخگو باشند، نه غیرنظامیان.

با توجه به تبادلات دیپلماتیک - صهیونیست‌ها این گفتگو را آن‌قدر «بد» می‌دانستند که آن را علنی نکردند- این مفهوم واضح به نظر می‌رسد: پاپ عملیات آنها در غزه را اقدامی تروریستی می‌داند.

این مقام ارشد صهیونیست می‌گوید: «چگونه می‌توان این سخنان را تفسیر کرد؟»

واتیکان در بیانیه‌ای برای واشنگتن پست، تماس پاپ و هرتزوگ را تایید کرد. در این بیانیه آمده است: «این تماس تلفنی، مانند تماس‌های دیگر در همان روزها، در چارچوب تلاش‌های پدر مقدس با هدف مهار شدت و دامنه وضعیت درگیری در سرزمین مقدس انجام می‌شود.»

سخنگوی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی از اظهار نظر خودداری کرد و گفت: ما تمایلی به اشاره به گفتگوهای خصوصی نداریم.

پاپ ۲۲ نوامبر با خانواده‌های فلسطینی و اسرائیلی، ساعاتی قبل از حضور عمومی خود و اظهار نظر «تروریسم»، دو جلسه احساسی برگزار کرد: یکی با بستگان افرادی که در غزه کشته شدند و دیگری با خانواده‌های اسیران حماس.

شیرین هلال، که دو عضو خانواده خود را از دست داده است، گفت که در جلسه با فلسطینی‌ها، پاپ هنگام صحبت از تلفات انبوه کشته‌ها گریه کرد. او و سایر حاضران گفتند که فرانسیس از کلمه «نسل کشی» در انگلیسی استفاده کرده است. او دقیقا می‌دانست که چه اتفاقی می‌افتد، زندگی در غزه چقدر سخت است. او همه شرایط را می‌دانست. می‌دانست که نه برق، نه گاز، نه سوخت، نه آب مناسب و نه کمک پزشکی وجود دارد.

پاپ مرتباً در مورد مشکلات غزه هشدار داده و خواستار کمک های بشردوستانه بیشتر و آتش بس پایدار شده است. واتیکان می‌گوید که او همچنین با یک کلیسای کاتولیک در غزه که به ۷۰۰ فلسطینی پناه داده است، ارتباط روزانه برقرار کرده است.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان روز چهارشنبه هم تمدید شدن آتش‌بس موقت فعلی در نوار غزه و تداوم روند آزاد کردن اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را خواستار شد.

پاپ فرانسیس در جریان سخنرانی هفتگی خود درباره وضعیت غزه گفنت: ما خواستار صلح هستیم.

او اظهار کرد نگران کمبود آب، نان و تشدید درد و رنج‌های مردم عادی در غزه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید