گزارش رویترز از ارسال تسلیحات جدید آمریکا به اوکراین

کدخبر: ۶۱۳۱۸۷
اقتصادنیوز:مقام‌های پنتاگون و منابع آگاه اعلام کردند که ارسال محموله جدید موشک‌های دوربرد آمریکا به اوکراین تا سال آینده میلادی عملی نخواهد شد.
گزارش رویترز از ارسال تسلیحات جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،  رویترز پنجشنبه نوشت در سندی که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است که خوشبینانه‌ترین زمان برای ارسال « بمب هدایت شونده کم قطر زمین پایه» (GLSDB) بهار سال جاری میلادی بود.

مسکو: همکاری جدید اوکراین و ناتو کاملا تحریک کننده است

پولیتیکو گزارش داده بود که این تسلیحات ساخت شرکت بوئینگ اواخر ۲۰۲۳ به اوکراین تحویل می‌شوند. اما در گزارش تازه رویترز آمده است که این سلاح اواخر دسامبر به آمریکا تحویل داده می‌شود و آزمایش و ارسال آنها به اوکراین چند ماه زمان می‌برد.

یک سخنگوی پنتاگون گفت که انتظار می‌رود این سلاح در اوایل ۲۰۲۴ به اوکراین داده شود.

آمریکا پیشتر موشک‌های دوربرد ATACMS را که صد مایل برد دارند بی‌سر و صدا به اوکراین داده بود. این موشک‌ها ۲ برابر هیمارس برد دارند و روسیه را مجبور می‌کند که سلاح‌ها و تجهیزات را در فاصله دورتری از خط مقدم درگیری‌ها قرار دهد.

یک مقام آمریکایی و یک فرد آگاه دیگر به رویترز گفت، هر چند روسیه در ماه مارس گفته بود که یک موشک GLSDB را سرنگون کرده اما آمریکا تاکنون هیچ گونه بمب هوشمندی در اختیار اوکراین قرار نداده است.

بر اساس اطلاعاتی که در تارنمای شرکت «ساب» سوئدی منتشر شده، این سلاح ساخت ساب و بوئینگ است. GLSDB هدایت‌شونده است که می‌تواند در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار گرفته و علیه خودروهای زرهی به کار گرفته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید