کامالا هریس: تحت هیچ شرایطی اجازه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها را نمی‌دهیم

کدخبر: ۶۱۳۴۸۵
اقتصادنیوز: معاون بایدن در دیدار با رئیس جمهور مصر گفت: آمریکا تحت هیچ شرایطی اجازه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه را نخواهد داد.
کامالا هریس: تحت هیچ شرایطی اجازه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها را نمی‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، گفت که ایالات متحده آمریکا "تحت هیچ شرایطی" اجازه جابجایی اجباری فلسطینی ها یا ترسیم مجدد مرزهای فعلی نوار غزه را نخواهد داد.

بر اساس بیانیه دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا، کامالا هریس توضیح داد: واشنگتن تحت هیچ شرایطی اجازه جابجایی اجباری فلسطینی ها از غزه یا کرانه باختری، محاصره غزه یا ترسیم مجدد مرزهای غزه را نخواهد داد.

معاون «بایدن» حامل پیشنهاد کاخ سفید درباره غزه پس از جنگ

اسرائیل اعلام کرده که عملیات نظامی خود در غزه با هدف نابودی حماس، از سر گرفته است.

با این حال، رهبران منطقه‌ای مانند ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، ابراز نگرانی کرده‌اند که اسرائیل می‌تواند از درگیری برای تصرف بخش‌هایی از غزه یا اخراج ساکنان فلسطینی آن استفاده کند.

همچنین نقش اسرائیل پس از پایان درگیری ها هنوز مشخص نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل در نوامبر به سی‌ان‌ان گفت که نقش امنیتی اسرائیل در غزه پس از جنگ «یک پوشش نظامی فراگیر و فراگیر» خواهد بود، اما توضیح نداد که این نقش به چه معناست.

در بیانیه دفتر کامالا هریس آمده است که در این دیدار، هریس و السیسی «ایده‌هایی برای برنامه‌ریزی پس از جنگ در غزه از جمله تلاش‌ها برای بازسازی، امنیت و حکومت‌داری» را بررسی کردند.

هریس تاکید کرد که این تلاش‌ها تنها در صورتی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که در چارچوب یک افق سیاسی روشن برای مردم فلسطین به سمت تشکیل کشوری که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین رهبری می‌شود و حمایت قابل‌توجهی از سوی جامعه بین‌الملل و کشورهای منطقه دارد دنبال می شود.»

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید