حمایت 90 درصدی مردم غزه از حماس

کدخبر: ۶۱۳۶۳۸
اقتصادنیوز: نتایج نظرسنجی انجام شده توسط یک مرکز تحقیقات عربی حاکی از افزایش حمایت فلسطینی‌ها از مقاومت و اتحاد آنها درباره گزینه تشکیل دولت وحدت ملی در سراسر فلسطین است.
حمایت 90 درصدی مردم غزه از حماس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرکز  تحقیقات و توسعه جهاد عرب (اوراد) نظرسنجی را در کرانه باختری و نوار غزه در مورد جنگ فعلی انجام داده است.

طبق نتیجه منتشر شده در وبگاه مرکز اوراد، در این نظرسنجی تأثیر این عملیات «طوفان الاقصی» و رویدادهای پس از آن بر نگرش فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوار غزه مورد بررسی قرار گرفته‌است. این نظرسنجی هفته چهارم عملیات مقاومت و تجاوزات به غزه در بازه زمانی ۳۱ اکتبر (نهم آبان) تا هفتم نوامبر (۱۶ آبان) را شامل می‌شود.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که جنگ غزه منجر به افزایش محبوبیت جنبش حماس شده‌است. در نتیجه جنگ، حمایت از حماس علاوه بر نوار غزه در کرانه باختری در سطح بالایی قرار دارد طوری که ۹۰ درصد اعلام کرده‌اند حامی این جنبش هستند.

طبق این نظرسنجی، ۱۰۰ درصد پاسخ دهندگان معتقدند در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی هیچ مکان امنی در نوار غزه یافت نمی‌شود، ۹۰ درصد نیز می‌گویند که پس از اتمام جنگ، امکان «همزیستی» میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها وجود نخواهد داشت و ۶۸ درصد آنها مخالف راه حل موسوم به «دو دولتی» هستند.

افزایش محبوبیت مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی

مرکز تحقیقات اوراد در ادامه آورده است: ۸۹ درصد شرکت کنندگان معتقد هستند که عملیات طوفان الاقصی ریشه‌های تاریخی در ارتباط با تحقق عدالت برای ملت فلسطین دارد و اکثر ساکنان نوار غزه و کرانه باختری موافقت خود را با انجام عملیات طوفان الاقصی اعلام کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۷۵ درصد فلسطینی‌ها به پیروزی مقاومت در این جنگ اعتقاد دارند و ۷۹ درصد نیز معتقدند که با پایان جنگ تمامی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

۸۹ درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کرده‌اند که درپی عملیات مقاومت به هویت فلسطینی خود افتخار می‌کنند. همچنین ۷۵ درصد تاکید کرده‌اند که از تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین حمایت می‌کنند.

نظرسنجی مرکز  تحقیقات و توسعه جهاد عرب همچنین حاکی از آن است که پس از گروه‌های مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان، روسیه، چین و ترکیه مؤثرترین کشورها در جنگ از نظر ایفای نقش مثبت از نگاه ملت فلسطین بوده و حمایت ۳۲ درصدی نیز از نقش مثبت ایران وجود دارد.

افزایش محبوبیت مقاومت فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد که کارشناسان آن را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه را به همراه داشت و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر شنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵۲۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید