نگرانی غرب از تصمیم اسرائیل/ منطقه حائل در غزه دائمی می‌شود؟

کدخبر: ۶۱۳۸۵۸
اقتصادنیوز: روزنامه «هاآرتص» نوشت که کشورهای غربی اکنون نگران این هستند که منطقه حائل پیشنهادی اسرائیل برای ایجاد در نوار غزه، بعد از جنگ هم دائمی بشود.
نگرانی غرب از تصمیم اسرائیل/ منطقه حائل در غزه دائمی می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، با وجود حمایت‌های نظامی و سیاسی کشورهای غربی از اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، گفته می‌شود غرب نگران برنامه‌های ارتش تل‌آویو برای ایجاد مناطق حائل در نوار غزه است.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، نوشت که کشورهای غربی اکنون نگران این هستند که منطقه حائل پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای ایجاد در نوار غزه، بعد از جنگ هم دائمی بشود.

هاآرتص در گزارش امروز (دوشنبه) خود توضیح داد که کشورهای غربی در حال مباحثه بر سر این مسئله هستند که از طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه حائل در نوار غزه حمایت کنند یا خیر، زیرا تل‌آویو هنوز شفاف‌سازی نکرده که تا چه زمانی این منطقه حائل را حفظ خواهد کرد.

به گفته این منبع دیپلماتیک، کابینه تل‌آویو هنوز برنامه دقیقی برای ایجاد منطقه حائل بعد از پایان جنگ ندارد و غرب نیز نگران حضور نظامی طولانی‌مدت صهیونیست‌ها در نوار غزه هستند.

از سوی دیگر، «عبدالله دوم» پادشاه اردن گفته که این کشور با هر سناریویی مبنی بر اشغال دوباره بر بخشی از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی یا ایجاد مناطق حائل در این باریکه را که منجر به وخامت بحران می‌شود، مخالفت می‌کند.

در ماه اکتبر نیز «آوی دیختر» وزیر کشاورزی رژیم تروریست صهیونیستی طی یادداشتی در نشریه «فاینشال تایمز» گفته بود که کابینه تل‌آویو قصد دارد بعد از پایان جنگ با حماس، منطقه حائلی در نوار غزه ایجاد کند.

پیش از این نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که اگر رژیم صهیونیستی از کشته‌شدن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه جلوگیری نکند، ممکن است شکست راهبردی در این جنگ متحمل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید